گرانترين درخت کريسمس دنيا به ارزش 11 ميليون دلار در ابوظبي به نمايش عموم درآمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از بازار خبر ؛  با نزديک شدن به عيد کريسمس (25 دسامبر) نمايش گرانترين درخت کريسمس دنيا که به نظر مي رسد به ثبت گينس برسد ، براي عموم آزاد مي شود.  
   
 اين درخت به ارزش 11 ميليون دلار آمريکا در لابي هتل قصر ابوظبي (Emirates palace Hotel) به نمايش گذاشته  شده است. 

بر اين اساس اصله درخت کاج ارزشي بالغ بر 10 هزار دلار داشته و ارتفاع آن حدود 13 متر است . اين درخت در کنار ارتفاع زياد با بيش از 181 قطعه زيور آلات نفسگير همچون طلا ، الماس و ياقوت کبود که کاملا به چشم انسان غريب است آراسته شده است . گوي هايي از جنس طلا ،‌کريستال و کهربا از ديگر تزئينات اين درخت نفيس است. ساعت طلا ، گردنبند مروايد ، و زمرد نيز از معمولي ترين تزئينات  درخت هستند.  
   
رؤساي هتل قصر ابوظبي در يک شگرد بازاريابي ، علاوه بر جذب گردشگر ، درخواست کرده اند تا اين درخت را به عنوان گرانترين درخت کريسمس جهان ،براي ثبت در کتاب رکوردهاي گينس انتخاب کنند.  
 
 


 
 
 



 
 
 
 
رسم بسیاری از مسیحیان است که درختی را برای روز کریسمس (جشن زادروز عیسی مسیح) تهیه می‌کنند و آن را در خانه قرار دهند. خانواده‌های مسیحی با تزئین درخت کریسمس، سعی در شاداب کردن محیط خانه دارند.  
 
سابقه تزئین درخت کریسمس به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد. آلمانی‌ها نخستین کسانی بودند که سنت تهیه و تزئین درخت کریسمس را بنیان نهادند. پرنس آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۴۱ میلادی درخت کریسمسی را به کاخ ویندسور آورد و به این ترتیب موجب محبوبیت بیشتر آن شد.  
 
با توجه به دائره المعارف بريتانيكا ، استفاده از درختان هميشه سبز با برگهاي سوزني به گونه اي نماد زندگي ابدي عيسي مسيح است . اين درخت روز 24 دسامبر همزمان با بزرگداشت روز «آدم و حوا» در مسيحيت در خانه ها برپا مي شود تا به گونه اي براي دور کردن شيطان از خانه ها صورت بگيرد. آويزان کردن گوي هاي براق که معمولا قرمز رنگ نيز هستند نيز نمادي از «سيب ممنوعه» درخت بهشتي است.
برچسب ها: گرانترین ، درخت ، کریسمس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.