محصولاتی که با مدیریت ارگانیک در کشور تولید می شوند فاقد مواد شیمیایی مصنوعی در فرآیند تولید کشاورزی از قبیل کود و سم می باشد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛مهدی پور دبیر انجمن ارگانیک ایران در آستانه برگزاری سومین جشنواره دنیای تغذیه وسلامت خانواده گفت:امروزه در گوشه و کنار شهرهای بزرگ و کوچک و حتی در روستاها  صحبت از محصولات ارگانیک در جریان است ولی به دلیل نا کافی بودن برنامه های آموزشی و ترویجی صحیح ، فعلا هر شخصی به رقم شناخت خود نسبت به معرفی کشاورزی ارگانیک اقدام می کند که این موضوع متاسفانه حتی در رسانه های عمومی کشور نیز به چشم می خورد ،البته جای نگرانی نیست چرا که موضوعات نوین در ابتدای معرفی خود با این مشکلات روبرو هستند.

وی در ادامه عنوان کرد:محصولاتی که با مدیریت ارگانیک در کشور تولید می شوند فاقد مواد شیمیایی مصنوعی در فرآیند تولید کشاورزی از قبیل کود و سم می باشد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران در ادامه عنوان کرد:تمامی محصولات کشور باید سالم باشند و هیچ محصول ناسالمی نباید در سبد غذایی خانواده ها قرار گیرد.

از سال گذشته برند سازی محصولات ارگانیک آغاز شده و بازار محصولات ارگانیک با حضور نماینده فدراسیون بین المللی ارگانیک از برند ارگانیک ایران رونمایی شد و پس از آن این برند بر اساس دستورالعمل تعریف شده به واحدهای متقاضی که  به مرحله ارگانیک رسیده اند پس از تائید کمیسیون استاندارد انجمن  ارگانیک اعطا می گردد.

وی تصریح کرد :تخلفاتی در زمینه ارگانیک در کشور رخ می دهد که به واسطه آن انجمن ارگانیک ایران طی تفاهم نامه ای با سازمان حمایت از مصرف کنندگان، از به کار گیری عنوان ارگانیک غیر واقعی جلوگیری کرده و متخلفین جهت پیگیری به سازمان حمایت از مصرف کننده  معرفی می شوند.

مهدی پور در ادامه گفت:در حال حاضر در کشور،برنج،عسل،رب گوجه فرنگی،پسته،انار،آب انار و انگور،کشمش ،چای،گلاب ،سیب زمینی،پیازو غیره به صورت ارگانیک تولید می شود. و همچنین بخشی از این محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود.

وی برگزاری جشنواره ها ونمایشگاههای مرتبط در حوزه سلامت را گامی مثبت در ترویج مصرف محصولات ارگانیک و سالم دانست و حضور تولیدکنندگان محصولات ارگانیک را در سومین جشنواره دنیای تغذیه وسلامت خانواده را که بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود را از برنامه های این انجمن عنوان نمود./ع2

 

برچسب ها: غذایی ، شیمیایی ، مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار