موزه تالش در دوره قبل مجلس و همچنين هيات دولت به تصويب رسيده و آماده راه اندازي بود.

 بهمن محمد ياري _نماينده سابق تالش در مجلس شوراي اسلامي_ در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: نبود موزه آثار تاريخي تالش يكي از خلاهاي موجود در منطقه است كه در دوره قبل مجلس و همچنين هيئت دولت به تصويب رسيده و آماده راه اندازي بود.
وي افزود: در دوره قبل مكان يابي و حتي بخشي از بودجه آن نيز تامين شد اما به علت اتمام دوره مسئوليت من در حال حاضر از مراحل اجرايي آن اطلاع ندارم.
محمد ياري با اشاره به اينكه ‌آثار تاريخي بستر مناسبي جهت جذب گردشگر ايجاد مي كند اظهار داشت: گردشگري ارتباط مستقيم با بحث آثار تاريخي داشته و يكي از انگيزه هاي مهم گردشگران در دنيا به حساب مي آيد، بنابراين اين آثار با شناسايي و معرفي بايد در دسترس گردشگران قرار گيرد.
وي اهميت حفظ آ‌ثار تاريخي را بسيار مهم توصيف كرد و افزود: در تمام  دنيا به حفظ آثار تاريخي كه از گذشت به يادگار مانده توجه ويژه اي مي شود اما متاسفانه در كشور ما هر چقدر اين آثار پژوهش و شناسايي مي‌شوند، هجوم سودجويان براي تصاحب بخشهايي از آن نيز افزايش مي يابد.
وي در ادامه افزود: مطالعات باستان شناسي در چند سال اخير در منطقه تالش موجب شناسايي فرهنگ 3000 ساله آن شد و به دنبال آن هجوم سودجويان به منطقه نيز بيشتر شده است.
نماينده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي در خصوص توسعه زيرساختهاي گردشگري در منطقه خاطرنشان كرد: در زمينه توسعه گردشگري منطقه تالش، زيرساخت هاي مهمي از جمله احداث آزاد راه قزوين - رشت، توسعه راههاي ييلاقي و راه اندازي اقامتگاه هاي گردشگري در مناطق مختلف تالش صورت گرفت. /ص

برچسب ها: تالش ، موزه ، نماینده مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار