درخواست مالياتي رسانه ملي از دولت،اصولگرايان به‌خاطر حمايت از هاشمي فحش خوردند ،جان كري هم تحريم ها را دور زده است ،احمدي‌نژاد به‌دنبال واگرایی است ،غفلت از فيس‌بوك چيزي جز عقب‌ماندگي علمي نیست!،مبلغ وهابي عربستاني ازسوی سوئیس ممنوع الورد شد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید. 

*کیهان:

شاباك: ايراني ها در جنگ سايبري از اسرائيل باهوش ترند
 
محافل امنيتي رژيم صهيونيستي مي گويند ايراني ها در حملات سايبري از اسرائيل باهوش ترند.روزنامه لبناني الاخبار به نقل از رئيس بخش دفاع از سامانه هاي حساس الكترونيكي در شاباك نوشت كه ايراني ها در زمينه جنگ سايبري از ما باهوش تر هستند و براي همين نبايد آنها را دست كم بگيريم. آنها همان كساني هستند كه پنج هزار سال پيش شطرنج را اختراع كردند.

الاخبار در ادامه به مصاحبه رونين پرگمن، كارشناس امور امنيتي با روزنامه يديعوت آحارونوت اشاره كرد و نوشت: حملات شديدي كه ايران به تمامي سامانه هاي الكترونيكي منتشر شده در سراسر اسرائيل انجام داده است. به گفته مسئولان شعبه سايبري در شاباك (سرويس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي) نشان از پيشرفته بودن واقعا بالاي ايراني ها در اين زمينه است كه ويژگي درخور توجهي به آنها مي دهد.
 
 به گفته كارشناسان علاوه بر صدها هزار حمله سايبري اي كه فعالان اسلام گرا در سراسر جهان انجام مي دهند، در سه سال اخير حملات پيشرفته اي صورت گرفتند كه در سطح يك كشور است و فراتر از توانايي هاي يك جريان كوچك فعال اسلامي است، وقتي كه اين حملات مورد بررسي قرار گرفتند مشخص شد كه چه طرفي پشت آنها است.
 
منبع آن حملات ايران بود، آنها توانسته بودند توسط امكانات بالاي خود به تاسيسات زيربنايي ما دسترسي يابند، پس از آن كه منبع حمله كشف شد ما نيروي ويژه شعبه سايبري را براي اين كار بسيج كرديم تا جلوي اين حملات را بگيرد و تلاش كرديم كه اين حملات را خنثي كنيم. آنها واقعا قوي عمل كرده بودند و نيروهاي ما نتوانستند آن دفاع لازم را در برابر حملات آنها انجام دهند.

به گزارش ديپلماسي ايراني، وي درباره پشتيباني هايي كه از اين حملات الكترونيكي مي شود نيز مي گويد: پس از آن كه تاسيسات هسته اي ايران مورد حمله الكترونيكي قرار گرفتند، ايران مركزي را براي هماهنگي هاي الكترونيك در مراكز سايبري با هدف دفاع از تاسيسات الكترونيك حساس خود راه اندازي كرد، اما هدف مخفيانه ديگري نيز براي خود تعريف كرد كه حمله به تاسيسات الكترونيكي طرف هاي دشمن از جمله آنها بود. در همين چارچوب بود كه سه ماه پيش لئون پانه تا، وزير دفاع ايالات متحده آمريكا، ايران را متهم كرد كه يك سري حملات منظم الكترونيكي به تاسيسات الكترونيكي بانك هاي آمريكا انجام داده است.

الاخبار خاطرنشان كرد: اسرائيل براي حمايت از تاسيسات الكترونيكي اسراتژيك وابسته به نهادهاي مالي و بانكي خود فهرستي را تهيه كرده و گفته است كه اين تاسيسات نياز به حمايت هاي سايبري شاباك دارند، به همين منظور نيز قانوني را به كنست، پارلمان اسرائيل فرستاده كه در حال حاضر در كميسيون داخلي و كميته خارجي و امنيت وابسته به كنست قرار دارد و در دست بررسي است.
 
 در همين رابطه شعبه سايبري شاباك به خصوص در زمينه دفاع از سامانه هاي حساس الكترونيك در اين رژيم در حال استخدام مجموعه اي از هكرهاي جوان است تا در شعبه مركزي شاباك كه به همين منظور تدارك ديده شده است، به فعاليت بپردازند. هدف از فعاليت آنها تنها خنثي سازي حملات سايبري به تأسيسات الكترونيكي تاسيسات مهم كه مي توانند وضعيت اسرائيل را مختل كرده و اين رژيم را در حالتي از فلج قرار دهند، مانند شركت هاي برق، ارتباطات و آب و فاضلاب است. همچنين اين شعبه وظيفه دارد كه تمامي اطلاعات لازم درباره برخوردهاي الكترونيكي و جنگ در دنياي سايبري را جمع آوري كند.
  
 مراحم راديو سيا به بيت آقاي منتظري

برخي عناصر همكار يا گروهك هاي نفاق و ضد انقلاب از ارگان رسمي سازمان سيا تمجيد كردند.

راديو فردا در دهمين سال راه اندازي خود با برخي آلودگان به گروهك ها مصاحبه و از قول آنان، از خود تشكر كرد! شيرين عبادي، احمد منتظري، عبدالكريم لاهيجي (بغدادي- وكيل مدافع گروهك منافقين)، فاطمه حقيقت جو (نماينده فراري مجلس ششم)، ناصر زرافشان و فرج سركوهي از جمله اين افراد بودند. اما در ميان همه اين تعريف و تشكرها، اظهارات احمد منتظري پسر آقاي منتظري از سايرين قابل تأمل تر است.
 
 وي درباره ارزيابي اش از كار راديو فردا كه از سوي سازمان جاسوسي آمريكا سياستگذاري و تأمين بودجه مي شود، گفت: به نظر من راديو فردا بسيار مفيد بود. اين راديو براي بيت آيت الله منتظري يك دريچه بود و شخص ايشان با راديو فردا مصاحبه هايي مي كرد. از اين جهت واقعاً تشكر مي كنيم هر وقت كه به ما زنگ مي زديد در واقع مراحم ما بوديد و نه مزاحم ما.

يادآور مي شود دو تن از فرزندان آقاي منتظري به همراه برخي بقاياي باند جنايتكار مهدي هاشمي و گروهك نهضت آزادي عامل ايزوله كردن آقاي منتظري و ارائه تحليل ها و اطلاعات غلط به وي بودند تا جايي كه عناصر بدنامي نظير عليرضا نوري زاده نيز با بيت آقاي منتظري در تماس و مكاتبه بود.
 

فقط توبه كند ما انقلاب را نمي فروشيم

برادر مهدي خزعلي گفت: قطعاً مادر و پدر بنده از رويه اي كه او در پيش گرفته، ناراحتند.
محمدحسين خزعلي فرزند آيت الله خزعلي درباره تماس همكار فراري نشريات زنجيره اي گفت: چند روز پيش يك خانمي [فرشته-ق] با منزل حاج آقا تماس مي گيرند و مادر بنده به گمان اينكه اين خانم واسطه مهدي است با وي گفتگو مي كند چرا كه حاج خانم جواب تلفن مهدي را نمي دهد و در اين مدت چند نفر را واسطه كرده است.
 
در اين گفتگوي تلفني مادر بنده با قاطعيت پاسخ سؤال هاي اين خانم را مي دهد، اين خانمي كه بعدها مشخص شد خبرنگار يكي از رسانه هاي اپوزيسيون است برخي از قسمت هاي مصاحبه را حذف و يا تحريف كرده است.

وي به نسيم گفت: قطعاً مادر و پدر بنده از رويه اي كه مهدي در پيش گرفته است، ناراحتند. پدر من در ابتداي موضع گيري هاي مهدي بارها تلاش كرد كه وي رويه خود را اصلاح كند اما بعد از اينكه مشاهده كرد مهدي قصد اصلاح ندارد از وي قطع اميد كرد.

وي همچنين گفته است: وقتي به پدرم اطلاع دادند كه ظاهرا مهدي اعتصاب غذا كرده، حاج آقا گفتند حتي اگر اعتصاب غذا بكند، حتي اگر از اين اعتصاب غذا هم بميرد من كاري با وي ندارم، نه حمايتي مي كنم، نه سفارشي مي كنم، نه پيگير كارش هستم.

يادآور مي شود خانم كلباسي همسر آيت الله خزعلي اسفند ماه سال گذشته نيز در پاسخ به نامه فريبكارانه عروس آقاي منتظري با مضمون دلسوزي براي ايشان تصريح كرده بود: نامه جنابعالي خطاب به اينجانب از طريق سايت هاي بيگانه واصل گرديد. مسلماً ادب چيز ديگري حكم مي كرد.
 
 در اين نامه خاطرات خوش ايام انقلاب و بهمن 57 و روزهاي حماسي قبل از آن و ايام شهادت فرزندم حسين را يادآوري كرده بوديد و از شركت خويش در مراسم شهادت فرزندم ذكر به ميان آورده بوديد، اگر در آن مراسم حضور داشتيد حتماً حال و هواي بنده و خانواده ما را به ياد داريد و لابد به خاطر داريد كه خواهر شهيد خطابه اي عليه شاه ايراد نمود و از ايستادگي در برابر او و پيروي از حسين زمان سخن گفت كه اين نوار در دوران انقلاب با عنوان «پيام خواهر شهيد» منتشر شد؛ جا دارد كه بدانيد هنوز من و فرزندانم بر همان پيمان استوار و در تبعيت از حسين زمان و رهبر فرزانه انقلاب، ذره اي ترديد روا نمي داريم چرا كه استواري بر راه و نلغزيدن را از شروع حركت مهم تر و دشوارتر مي دانيم. و اگر يكي از 9 فرزندم (مهدي) با وسوسه شياطين داخل و خارج دچار لغزش و برخي توهمات گرديده، روز و شب براي هدايت و بازگشتش دعا مي كنم.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: از بنده خواسته ايد با توجه به موقعيتي كه دارم براي فرزندم كاري انجام دهم؛ اگر موقعيتي خداوند به بنده عطا كرده بخاطر اين ملت، رهبر بزرگوارش و خون شهيدان است و آن را جز براي ارزش هاي اين انقلاب عظيم هزينه نخواهم كرد، بحمدالله چه در منزل پدر بزرگوار روحاني ام و چه در خانه همسر مجاهدم پاي مكتبي و آموزش ديني قرار گرفته ام كه در مكتب مولايم علي(ع) مي فرمايد هيچ عاطفه اي حتي مادري را در برابر عظمت رحمت دين الهي قرار ندهم و ايمانم را با آن معامله نكنم.

خانم كلباسي در اين پاسخ تأكيد كرده بود: بايد بدانيد اينجانب با دلي پرخون از آنان كه در پي صيد طعمه هاي چرب براي دشمنان ديرينه و آشكار اين مملكت هستند و فرزند مرا وسيله مطامع خويش قرار داده اند و خود در سايه نشسته اند؛ براي هدايت، بازگشت و بصيرت فرزندم دعا مي كنم و بارها بنده و پدرش به او اعلام نموده ايم كه در صورتي از او رضايت داريم كه شيوه خويش را اصلاح نمايد و به رهبر عزيزم و نايب امام زمانم اعلام مي كنم كه در مسير اطاعت از شما و در پاسداشت چنين نعمت بي نظير الهي كه خدا نصيب اين امت نموده شاكر و خدمتگزارم.
 

وقتي بي سيم كودتا اصلاح طلب معرفي مي كند
 
شبكه دولتي انگليس، علي مطهري را اصلاح طلب جديد معرفي كرد.
وبسايت بي بي سي فارسي در تحليلي به قلم «مرتضي-ك» (از اعضاي متواري و پاريس نشين گروهك ملي-مذهبي) نوشت: مفاهيمي چون اپوزيسيون و شبه اپوزيسيون پس از انتخابات سال 88 مضمون متفاوتي يافته اند. اين انتخابات بخش مهمي از شبه اپوزيسيون را در حوزه اپوزيسيون قرار داد.
 
با خروج- يا شايد به تعبير دقيق تر اخراج- اصلاح طلبان از بلوك قدرت، و رفتن- يا به بيان عيني تر، سوق دادن- آنان به موقعيت اپوزيسيون، شبه اپوزيسيون در ساخت قدرت نيز وضع جديدي يافته است. مقصود از شبه اپوزيسيون در اينجا، به اجمال، منتقدان حاكميت در ساختار سياسي است. علي مطهري، نماينده مجلس از جمله افراد اردوگاه مقابل سبزها بود كه پس از انتخابات 88 و متعاقب رويدادهاي پس از آن، رويكردي متفاوت اتخاذ كرد.

عضو گروهك ملي-مذهبي با استقبال از حمله علي مطهري به دبير شوراي نگهبان و حمايت وي از برخي عوامل فتنه و اعضاي گروهك ها و برخي مواضع ديگر وي عليه قوه قضائيه مي نويسد: با چنين مواضعي و در هنگامه اي كه اصلاح طلبان «دوم خردادي» عملاً از حاكميت اخراج شده اند و نمايندگان بارز و مشهور اصلاح طلبي، پايي و جايي در ساختار سياسي قدرت ندارند، علي مطهري با رويكردي انتقادي، و از موقعيتي مستقل تر و متمايز با وابستگان به باندهاي قدرت و جريان هاي اقتدارگرا، ديدگاه هاي خود را بيان مي كند. اگر اصلاح طلبي با قرائت دوم خردادي پس از انتخابات رياست جمهوري 1388، با مشكلات متعدد درگير، و با موانع و مصائب جدي مواجه شده، به نظر مي رسد بتوان از اصلاح طلبي جديدي سخن گفت كه نماينده بارز آن، علي مطهري است.

بي بي سي با زدن مهر تأييد به عملكرد علي مطهري مي نويسد: در هنگامه اي كه برخي منتسبان به اصلاح طلبي در مجلس يا در حاشيه قدرت، سكوت پيشه كرده و ره عافيت مي جويند؛ در زمانه اي كه حتي برخي هم حزبي هاي ديروز مهدي كروبي، حاضر نيستند يادي از وي كنند و از وضع غيرقانوني تحميل شده به دبير كل اعتماد ملي انتقاد كنند؛ و در روزهايي كه برخي مدعيان اصلاح طلبي به فكر شركت در انتخابات و «گرم كردن انتخابات 92» هستند، و نه به ياد ميرحسين موسوي و ديگر زندانيان سبز؛ اين مطهري است كه از حقوق قانوني موسوي و كروبي دفاع و اصلاح طلبي مي كند.

ولخرجي بي بي سي (رسانه اي كه اسم رمز كودتاي 28 مرداد 32 را اعلام كرد) در اصلاح طلب خواندن علي مطهري در حالي است كه اين رسانه ها و ديگر رسانه هاي مغرض استعماري، براي نيروهاي وفادار به انقلاب و نظام، از تعابيري نظير محافظه كار، اقتدارگرا، تماميت خواه، بنيادگرا و... استفاده مي كنند.

«مرتضي-ك» البته در نوشته ديگري كه براي سايت ضد انقلابي روز آن لاين نگاشته، از اصلاح طلبان و فتنه گران خواست در صورت تداوم حبس موسوي و كروبي، قيد حضور در انتخابات را بزنند. وي خاطرنشان كرد: گام نخست براي مشاركت در انتخابات 92، آزادي سران جنبش سبز است. بدون آزادي آن دو چگونه مي توان از تغيير روندهاي سياسي مسلط در كشور مطمئن شد. اين مدعاي نگارنده، در واكنش به رويكردهايي مطرح مي شود كه معتقدند سخن گفتن از پيش شرط براي انتخابات آتي درست نيست.

وي مي افزايد: چنان كه بر تمامي ناظران و پيگيران سياست در ايران، مشخص و عريان است، تماميت خواهان حاكم هيچ نشانه اي از اين تغيير بروز نداده و نمي دهند. جديدترين اظهارنظرهاي رسمي نيز، دال بر تداوم و اقتدارگرايي است. دبير شوراي نگهبان تصريح كرده كه «امكاني براي حضور مجدد فتنه گران در انتخابات وجود ندارد و آنها حتي نبايد توهم اين حضور مجدد را داشته باشند.
 
 كساني هم كه از فتنه برائت نجستند و آنها را تأييد كردند نيز امكان حضور در صحنه انتخابات را نخواهند داشت.» و مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، به نقل از رهبر جمهوري اسلامي گفته: «كساني كه سردمدار و تريبون دار فتنه 88 بوده اند، تا وقتي توبه نكنند، حق بازگشت به مجموعه نظام را ندارند.»
وي خواستار فشار سياسي و اجتماعي براي آزادي فتنه گران شد.
 

جان كري هم تحريم ها را دور زده است
 
نشريه «ويكلي استاندارد» با استناد به اسناد فاش شده، از «جان كري» وزير خارجه جديد آمريكا به عنوان ثروتمندترين سناتور آمريكايي نام برد كه در شركت هاي متهم به انجام داد و ستد با ايران، سرمايه گذاري كرده است.

براساس اين گزارش، سرمايه كري دست كم بيش از 198 ميليون دلار است و شركت نفت و گاز «پترولئو برازيلريو پتروبراس» مستقر در برزيل، يكي از شركت هايي است كه وي بين 150 تا 350 هزار دلار در آن سرمايه گذاري كرده است.

گزارش سال 2009 واحد تحقيقات كنگره آمريكا حاكيست كه پتروبراس از سال 1999 در بخش انرژي ايران سرمايه گذاري كرده است. كنگره آمريكا در سال 2010، پتروبراس را در رديف شركت هايي قرار داد كه احتمالا ناقض تحريم هاي اعمال شده عليه ايران هستند.

وزارت خارجه آمريكا در پي اعتراض پنجاه تن از نمايندگان جمهوريخواه و دموكرات آمريكا به اجرا نشدن قانون تحريم هاي اعمال شده بر ايران از سوي برخي شركت ها، دستور انجام تحقيقات مقدماتي را در اين زمينه صادر كرد.

پتروبراس يكي از شركت هايي است كه نام آن در فهرست ارسال شده از سوي كنگره براي وزارت خارجه آمريكا آمده است. اين شركت كه تحت كنترل دولت برزيل است، سال گذشته دو ميليارد دلار وام از بانك صادرات- واردات آمريكا براي توسعه ذخاير نفتي در آب هاي ساحلي ريودوژانيرو دريافت كرد.
 
 
ادامه تحريم ها موجب گسست در بلوك ضد ايران خواهد شد

روند 6 سال گذشته نشان مي دهد سياست فشار و تهديد عليه ايران موثر نبوده است.موسسه خدمات متحد سلطنتي انگليس (RUSI) با انتشار اين تحليل تاكيد كرد «طولاني شدن تحريم ها، اتحاد بلوك ضد ايراني را به خطر خواهد انداخت». شاشنك جوشي در اين تحليل نوشت: 6 سال پيش در اواسط سال 2006 ايران هيچ سانتريفيوژ در حال كاري نداشت و هيچ اورانيوم غني شده اي نيز در اختيار نداشت.

آن زمان «رابرت جوزف» معاون وزير امور خارجه آمريكا گفت «نمي توانيم كار حتي يك دستگاه سانتريفيوژ را در ايران قبول كنيم». اما امروز باراك اوباما در حالي دوره دوم رياست خود را آغاز مي كند كه ايران بيش از 9 هزار دستگاه سانتريفيوژ نصب كرده و 6 هزار و 876 كيلوگرم اورانيوم غني شده 5/3 درصدي توليد كرده است. ايران همچنين در حال غني سازي 20 درصد است.

تحليلگر موسسه انگليسي در ادامه با اشاره به فشارها و تهديدها و تحريم هاي آمريكا مي نويسد: در صورتي كه روند رسيدن به توافق هسته اي در سال 2013 آغاز نشود اين خطر وجود دارد كه تحريم ها براي مدت طولاني تري تثبيت شوند و اين امر به طور بالقوه مي تواند موجب سست شدن همبستگي بلوك ضد ايران شود.

وي اضافه كرد: در مدت طولاني تر، سياست تشديد آسيب ايران به واسطه تحريم ها و دنبال كردن تغيير رژيم با هم مخلوط و تحت شرايط خاصي تمايز آنها از هم ناممكن مي شود.


*خراسان:

درخواست مالياتي رسانه ملي از دولت

بر اساس درخواست چندي پيش صدا و سيما از مسئولان ارشد دولتي، اين سازمان درخواست موافقت دولت براي معافيت رسانه ملي از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداري تهران را داشته است که مسئولان دولتي با استناد به اين موضوع که معافيت هاي ذکر شده براي اين سازمان مربوط به ماده 14 قانون تشکيل سازمان راديو و تلويزيون ملي ايران است و اين قانون نيز نسخ شده، با آن موافقت نکردند.

 

*آرمان:

آدرس اشتباه روزنامه عراقی درباره سفر احمدی‌نژاد

شنیده شد که یک منبع آگاه با اشاره به اینکه بر اساس تشریفات پروتکلی باید رئیس‌جمهور عراق از رئیس‌جمهور کشورمان استقبال کند، گفت: با بیماری رئیس‌جمهور عراق این سفر تا زمانی که وضعیت ریاست‌جمهوری عراق مشخص نشود، انجام نخواهد شد.
 
فارس نوشت؛ امروز برخی از رسانه‌ها با انتشار خبری از روزنامه «الدستور»به نقل از یکی از نمایندگان پارلمانی عراق خبر داده‌اند که رئیس‌جمهور امروز برای یک سفر دو جانبه عازم عراق خواهد شد اما یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که سخنان این مقام عراقی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده و احمدی‌نژاد این هفته هیچ سفری به عراق نخواهد داشت.

 

جوانفکر از بیمارستان مرخص شد

شنیده شد که علی‌اکبر جوانفکر پس از چهار روز بستری در بیمارستان آتیه شامگاه یکشنبه از بیمارستان مرخص شد. تسنیم نوشت؛ پزشکان متخصص بیماری‌های داخلی، قلب و ارولوژی پس از انجام آخرین معاینات پزشکی جوانفکر و بررسی وضعیت جسمانی وی، تاکید داشتند که بیمار روند معالجات خود را در بیمارستان ادامه دهد. صبح روز شنبه محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر صالحی جداگانه به دیدار علی‌اکبر جوانفکر رفته بودند. جوانفکر دیدار احمدی‌نژاد را سعادت خوانده بود. علی‌اکبر جوانفکر درمورد رفتنش به حرم امام(ره) گفت: من به قصد تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای امام(ره) به حرم مطهر ایشان رفتم تا ثابت کنم که پای نظام، انقلاب، رهبری و ولایت‌فقیه هستم.

 
تبلیغ عجیب کاندیدای احتمالی

شنیده شد که اقدام عجیب اخیر یکی از کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری گلایه مردم را برانگیخت. انتخاب نوشت؛ این اقدام نادر از سوی یکی از کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری در شب یلدا که اقدام به توزیع انار با برچسب تبلیغات خود کرده است، موجب نگرانی مردم ساری شد. این اقدام درحالی انجام شده است که فردی که در کارت از وی نام برده می‌شود، بارها در ساری از روش‌های مختلف برای اعلام کاندیداتوری شورای شهر ساری استفاده کرده است. توزیع کارت پستال به‌مناسبت شب یلدا نیز از همین فرد در ساری انجام شده است.

 

تشکر ویژه حزب طالبانی از ایران

شنیده شد که اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به بهبود سلامتی رئیس‌جمهور عراق قدردانی و تشکر ویژه کرد. مهر نوشت؛ اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران با صدور بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران و مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهور به خاطر اعزام تیم پزشکی به بیمارستان مدینه الطب (محل بستری شدن جلال طالبانی) قدردانی کرد.

 

تاجیکستان ۱۳۰ سایت اینترنتی را فیلتر می‌کند

 شنیده شد که تاجیکستان در نظر دارد ۱۳۰ سایت اینترنتی این کشور را فیلتر کند. انتخاب نوشت؛ مقامات این کشور هنوز دلیلی برای این اقدام خود اعلام نکرده‌اند. سایت‌های فیس‌بوک روسی، یوتیوب و تویتر از جمله سایت‌های اینترنتی هستند که قرار است از روز دوشنبه فیلتر شوند. این اقدام دولت تاجیکستان درحالی است که بیشتر مردم این کشور امکانات ضروری برای استفاده از اینترنت را ندارند.

 

تاسیس بانک مشترک تهران و دمشق

شنیده شد که تهران و دمشق در چارچوب تقویت روابط مالی و بانکی میان دو کشور در زمینه سرعت بخشیدن به افتتاح بانک ایرانی سوری مشترک در سوریه و افزایش حجم مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات در زمینه اقدامات مالی و بانکی با یکدیگر به توافق رسیدند. ایرنا نوشت؛ هیاتهای دو کشور شب گذشته در دمشق به ریاست حسن کاظمی قمی مشاور معاون رئیس‌جمهور ایران و تیسیر الزعبی دبیرکل نهاد نخست‌وزیری سوریه راه‌های گسترش و تقویت روابط دوجانبه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

دانشگاه شریف در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا

شنیده شد که نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به چشم می‌خورد. شفاف نوشت؛ با انتشار جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در روزنامه رسمی این اتحادیه، نام یک فرد حقیقی و 18 شرکت، موسسه و نهاد که به‌تازگی تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند مشخص شد. در متن مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده است که «بابک زنجانی» و 18 شرکت، موسسه و نهاد، در حمایت از دولت ایران در بخش فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، نقش دارند.
 
نام شرکت‌ها، موسسه‌ها و نهادهایی که در مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده‌اند عبارتند از: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی خطوط لوله نفت ایران، شرکت ملی مهندسی و تاسیسات ایران، شرکت قلفیسازان، شرکت ایران الومینیوم، شرکت توسعه سیماتک، شرکت الومینات، سازمان ابتکار و پژوهش دفاعی، بانک سرمایه‌گذاری اسلامی، شرکت بین‌المللی سایف اویل، شرکت سورینت کومرشیال تراست، شرکت هنگ‌کنگ انترتراید، شرکت پترو سوئیس، شرکت سی اف شارپ، دانشگاه صنعتی شریف در تهران و بیمه معلم.
 
 
تغییرات در شرکت پالایش و پخش

شنیده شد که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی حکمی معاون جدید خود را منصوب کرد. ایسنا نوشت؛ با تغییراتی که در شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اتفاق افتاد، جلیل سالاری از این پس به عنوان مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی مسئولیت نخواهد داشت و به عنوان معاون ضیغمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 

*تهران امروز:

احمدي‌نژاد به‌دنبال واگرایی است

حبیب‌الله عسگراولادی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: آقای احمدي‌نژاد چندی است نمای حرکاتش به بهانه‌های گوناگون کوبیدن بر طبل واگرایی با نزدیک‌ترین دوستان خود است. تصفیه‌های پی درپی در کابینه به بهانه داشتن اختیار در قانون اساسی برای عزل وزرا را می‌توان یک رویکرد انحرافی دانست.

11روز خانه‌نشینی وعدم پذیرش حکم رهبری در مورد ابقای وزیر اطلاعات به‌عنوان یک رفتار فوق‌العاده انحرافی جلوه داشته که افکار عمومی هنوز برای آن توجیهی پیدا نکرده است.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه افزود: عدم همگرایی با مجلس و عمل نکردن به برخی قوانین ونیز بهانه‌جویی در مجادله با قضات در خصوص مبارزه با فساد وحکم جوانفکر نشان می‌دهد رئيس‌جمهور محترم علاقه‌ای به وحدت قوا و پایبندی به ساز وکارهای قانونی موجود در قانون اساسی برای تنظیم روابط قوا نشان نمی‌دهد.ا
 
ینجانب از آقای رئيس‌جمهور محترم می‌خواهم در باقیمانده عمر خدمت‌گزاری خود طوری عمل کنند که نقدهایی که در بالا به آن اشاره کردم واقعی جلوه نکند. عسگر اولادي همچنين خاطر نشان كرد :ایشان با هوشمندی‌ای که دارند می‌توانند جلوی خطاها وانحرافات احتمالی را بگیرند و اشتباهات گذشته را هم جبران نمایند. اینجانب دعایم این است که خداوند به ایشان توفیق عنایت فرماید.


باهنر کاندیداتوری خود را تکذیب نکرد

به‌دنبال انتشار برخي اخبار مبني بر فعال شدن ستادهاي انتخاباتي محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، وي در تازه‌ترين سخنراني كه در جمع حاميان خود در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين داشت،‌نامزدي‌اش را رد نكرد. وي در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات رياست‌جمهوری گفت: هیچ چیز در عالم سیاست قابل پيش‌بيني نیست اما بیشتر ترجیح مي‌دهم در میدان وحدت حضور داشته باشم و جهت ائتلاف و وحدت میان کاندیدا‌ها وظیفه خود را انجام دهم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که جامعه اسلامی مهندسین آیا از کاندیدایی حمایت خواهد کرد ،گفت: ما فراتر از جامعه مهندسین در قالب جبهه پیروان دنبال وحدت هستیم و بیش از آنکه به سمت کاندیدای خاصی گرایش داشته باشیم به سمت وحدت گرایش داریم.

باهنر اذعان داشت: البته کاندیداها در یک سطح نیستند و هر یک نمره‌ای دارند اما سیاست ما این نیست که قبل از سایر همراهان، یک نفر را انتخاب کنیم و برایش تبلیغ کنیم.این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ این سوال که آیا از کاندیداها در جلسات جامعه اسلامی مهندسین دعوت خواهید کرد افزود: فعلا کاندیداها در حال مذاکره هستند و ممکن است امروز یکی بیاید و فردا یکی دیگر برود. ما علاقه مند هستیم حرف آنها را بشنویم اما آنقدر تعداد آنها زیاد است که زمان این اجازه را نمي‌دهد بنابراین باید صبر کنیم تا کاندیداها محدود شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامي‌در ادامه این نشست با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران گفت: در پایان دوره دوم شوراها طرحی در مجلس برای اصلاح قانون شوراها آمده بود و در آن قانون تعداد اعضای شورا‌ها افزایش یافت اما در دور سوم همان قانون قبلی اجرا شد بنابراین قانون جدید برای این دوره از انتخابات لازم الاجراست و اعضای شورای شهر تهران 31 نفر خواهند شد.


پیامد وحشتناک تعرض به ایران برای آمریکا

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاور فرمانده كل سپاه از تبعات جنگ احتمالي بين ايران و آمريكا سخن گفت. وي كه در همايش ناگفته‌هاي 9 دي حضور يافته بود در اين رابطه خاطرنشان كرد: استراتژیست‌های آمریکا می‌گویند پیامد جنگ نظامي‌با ایران در روز نخست کشته شدن 30 هزار آمریکایی است.
 
صفار هرندي گفت: این بار نیز محاسبات دشمن غلط از آب درآمد و مردم ما دلیل ظهور این تحریم جدید را متوجه شدند و به‌جای عقب‌نشینی و فاصله از حکومت، لعن و نفرینشان را نثار مسببان تحریم کردند.وزیر سابق ارشاد تصريح كرد: در پی ناکامي‌در تحریم جدید به‌دنبال برجسته‌ کردن سایه تهدید و احتمال آغاز جنگ نظامی هستند، اما خود آنان اذعان دارند ایران سال 60- 59 که برای دفاع از خود از سلاح‌های معمولی استفاده می‌کرد، امروزه به یک مدل مبارزه و دفاع تبدیل و دارای سلاح‌های برجسته و موشکی است و این محاسبه هم غلط است.

صفارهرندی ادامه داد: استراتژیست‌های آمریکا می‌گویند ایران اکنون می‌تواند دایره‌ای به شعاع دو هزار و 500 کیلومتر را آماج گسترده موشک‌های خود قرار دهد و پیامد جنگ نظامي‌با ایران در روز نخست کشته شدن 30 هزار آمریکایی است.

وی ابراز داشت: بنا به همان تحلیل‌ها گفتند که راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان بدین جهت بود که ایرانی‌ها متوجه خطر شوند و دروازه را باز کنند، اما امروز با نگرانی از صدمات و خسارات به‌دنبال چگونگی خروج نیروها از این کشورها هستیم.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: این تحلیل می‌افزاید عراقی‌ها و افغان‌ها دست‌شان به‌سوی ایران دراز شده و به‌دنبال مدل ایرانی حکومت هستند، با ساقط کردن صدام، عراق را دودستی تحویل ایران دادیم، نوری مالکی برای معرفی کابینه‌اش از رهبر ایران مشورت می‌گیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد ادامه داد: آمریکا حدود 4 هزار میلیارد دلار در جنگ عراق و افغانستان هزینه کرد، اما در انتخابات پارلمانی بیش از صد نفر از نمایندگان افغانستان سمپاتی (همفکری) قابل توجهی با ایران دارند.هرندی افزود: نتایج این تحلیل‌ها به‌جایی رسید که می‌گویند هر کس حرف جنگ با ایران را بزند یا احمق است یا جاسوس ایران، زیرا مدت‌ها ست که آمریکا درگیر یک جنگ واقعی نشده و جنگ‌های اخیر هم فانتزی است.


غفلت از فيس‌بوك چيزي جز عقب‌ماندگي علمي نیست!

مشرق نوشت: نعيمه اشراقي نوه امام در مصاحبه‌اي با نشريه ديلي تلگراف درخصوص فعالیت در فيس‌بوك و فواید آن مي‌گوید: به جرات مي‌توان گفت؛ ناديده گرفتن و غافل ماندن از توانايي‌هاي بالقوه اين شبكه، چيزي جز عقب‌ماندگي علمي نام نمي‌گيرد. يكي ديگر از توانمندي‌هاي شگرف فيس‌بوك، به چالش كشيدن تضارب آرا و شناخت از روحيات، عقايد و همچنين علايق و دلبستگي‌هاي انساني در حوزه‌هاي گوناگون است كه مي‌توان به طور آنلاين و زنده، به بحث و گفت‌وگوي سازنده نشست. براي من به عنوان نوه بنيان‌گذار جمهوري اسلامي، آشنايي با مردمي كه پيش از اين قادر نبودم به راحتي از ديدگاه‌ها و بيم و اميدهايشان آشنا شوم، بسيار مهم است. بديهي است كه در زمان فعلي، اين سايت مهم‌ترين شاهراه براي ارتباط مجازي و آشنايي با نظرات مخالف و موافق در موضوعات مرتبط با مسائل بشري است كه مي‌تواند در حوزه شناخت شخصي، آشنايي با آراي گوناگون درباره پدربزرگم و نظام جمهوري اسلامي كارگشا باشد.

اگر مشايي عاقل باشد، نامزد نخواهد شد

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان درباره کاندیدا بودن رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: اسفندیار رحیم مشایی به احتمال زیاد کاندیدا نمی‌شود و اگر عاقل باشد نامزد رياست‌جمهوری نخواهد شد. اصلاح‌طلبان نیز بعید مي‌دانم شرکت کنند و خیلی مهم نیستند، چون در اقلیت قرار دارند و خیلی اثر گذار در انتخابات نیستند.نماينده مردم رشت در مجلس بزرگ‌ترین آرزوی مردم در دوره یازدهم انتخابات رياست‌جمهوری را وجود یک فضای کم تنش وبدون تحقیر ولی پرشور عنوان کرد که کسی روی اعصاب آنان راه نرود.

 

اصولگرايان به‌خاطر حمايت از هاشمي فحش خوردند

روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت: جریان اجتماعی اصولگرا چون به روح جمعی ایرانی و عواطف و عقاید و باورهای آن تعلق دارد، جریان قدرتمند و نافذ و پراثر و در عین حال

کم ادعایی است. این جریان همان بدنه اجتماعی جمهوری اسلامی است که در نقاط عطف انقلاب و سر بزنگاه‌ها ضرورت‌ها، وسط میدان آمده و سینه سپر کرده و هزینه داده بی آنکه سفره نشینی کند و امتیاز بجوید. اين جریان اجتماعی همانگونه که انقلاب و جنگ و بحران‌های پدید آمده توسط گروه‌های نفاق را مدیریت کرد، مدافع اجتماعی گفتمان سازندگی و پیشرفت و عدالت در 20 سال اخیر بود و به اقتضا از دولت سازندگی و دولت عدالت دفاع کرد و تیر تهمت‌ها را به خاطر اصل نظام و انقلاب به جان خرید و البته از سوی برخی متولیان امر مورد کم لطفی و اجحاف قرار گرفت.
 
این جریان هم به خاطر دفاع از هاشمی و هم به خاطر حمایت از احمدي‌نژاد - در مقاطع متفاوت- فحش خورده و آن را پای تکلیف نوشته است. و همین جریان، هنگام ضرورت، به مطالبه آرمان‌ها و اصول از دولت‌ها و سیاستمداران پرداخته و مغضوب واقع شده است؛ چون اصولگراست و اصولگرایی هزینه دارد.


سوالي كه رئيس‌جمهور به آن پاسخ نداد

خبرآنلاين نوشت: در گفت‌وگوی شنبه شب محمود احمدی‌نژاد با مردم، حیدری مجری برنامه سوالی پرسید که رئيس‌جمهور پاسخ شفافی به آن نداد. مجری برنامه صراحتا از رئيس‌جمهور پرسید که چرا حس مردم از تورم موجود با آمار ارائه شده متفاوت است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به این سوال گفت: « این حس در سال 90 در بین مردم نبود»، «تورم بسته به این است که سال پایه را چه سالی در نظر بگیریم»، «باید دید که سهم هر بخش اعم از خودرو، سیمان، خوراک و360-370 رقم کالای مختلف در سبد خانوار چقدر است»، «تورم در دهک‌های درآمدی متفاوت، فرق می‌کند» و «دولت نرخ تورم را همچون 30 سال گذشته می‌سنجد و تورم نسبی را برآورد می‌کند» و... وی نهایتا از افزایش نرخ تورم 26.1 درصدی سال 91 به نسبت سال 90، سخن گفت و پاسخ نداد که چرا حس تورم موجود در میان مردم متفاوت از این رقم است.

*جمهوری:

جدا یی 17تن ازاعضاي سازمان مجاهدين خلق

يك عضو كميته رسيدگي به موضوع سازمان تروريستي مجاهدين خلق (منافقين) خبر داد كه در هفته‌هاي اخير 17 تن از اعضاي اين سازمان از آن جدا شده‌اند. به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از پايگاه خبري مجلس اعلاي اسلامي عراق، وي افزود: اين افراد خود را به كميسارياي سازمان ملل متحد در بغداد تسليم كرده‌اند و خواستار پناهندگي به يكي از كشورهاي اروپايي شده‌اند.
 
يكي از همين اعضاي جدا شده از منافقين، كه نخواسته نامش فاش شود تأكيد كرد كه در 15 آذر توانسته از اردوگاه فرار كند و افزود كه بسياري از ديگر سران اين گروهك نيز در كوتاه‌ترين زمان ممكن دست به همين اقدام خواهند زد.

اعلام ضرب‌الاجل سوری ها به مسيحيان این کشور

شورشيان معارض در سوريه در فيلمي ويدئويي با نام "هشدار عمدتاً براي شهرهاي مسيحي در استان حما" كه گروه به اصطلاح "ناظر حقوق بشر سوريه" در انگليس آن را منتشر كرده، به مسيحيان سوريه هشدار دادند اگر نظاميان دولتي را از شهرهاي خود اخراج نكنند، هدف حملات تروريست‌هاي مسلح قرار خواهند گرفت. به گزارش پرس تي وي، در اين فيلم، هفت شورشي مسلح درحالي كه سلاح كلاش?نكف دردست داشتند، براي ساكنان شهرهاي محرده و السقيلبيه ضرب‌الاجل اعلام كردند. نزديك به يك ميليون و 800 هزار مسيحي در سوريه زندگي مي‌كنند كه حدود 10 درصد كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي‌دهند.

مبلغ وهابي عربستاني ازسوی سوئیس ممنوع الورد شد

وزارت امور خارجه سوئیس به بحث و جدل درباره خبر ممنوعيت ورود "محمد العريفي" مبلغ وهابي عربستاني به سوئیس پايان داد. به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "جورج والبن" سخنگوي وزارت امور خارجه سوئیس در مصاحبه با روزنامه "الحيات" تاييد كرد كه ورود العريفي به سوئ?س و كشورهاي اتحاديه اروپا به دلايل معيشتي ممنوع است.
 
 والبن اظهار داشت: تصميم براي ممنوعيت ورود العريفي به سوئيس و كشورهاي اروپايي از جمعه گذشته به اجرا درآمده، و شش ماه ادامه خواهد يافت. وي افزود: اين تصميم به اين معنا است كه ورود العريفي به همه كشورهاي اتحاديه اروپا و عضو پيمان شينگن ممنوع است. الحيات به نقل از راديو سوئ?س نوشت: العريفي به دليل دفاع از برخوردهاي خشونت آميز با زنان، و ايجاد نفرت از ديگران، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار