استفاده از لنزهاي تماسي علاوه بر عفونت چشمي مي‌تواند باعث بروز ضايعات جدي قرنيه شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه مديكال اكسپرس نتايج يك تحقيق نشان داد استفاده از لنزهاي تماسي جنبه عمومي ندارد و بايد منحصراً براي يك فرد ساخته شده باشد و استفاده از آنها حتي در نوع آرايشي نيز بايد زير نظر چشم پزشك تجويز شده باشد، چرا كه اين لنزها مي‌توانند باعث صدمه به قرنيه شوند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: فرد مصرف كننده در مورد نحوه استفاده صحيح از لنزها نيز بايد توسط پزشك خود آموزش ببينيد و از لنز مناسب چشم خود بهره برد.

براساس اين گزارش محققان ضمن بيان اين كه كاربرد لنزهاي زيبايي و آرايشي ديگر فقط مخصوص روزهاي خاص مانند ميهماني‌ها نيست، افزود: استفاده از آنها بين افراد جوان به ويژه زنان اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است كه در اين ميان اين گروه از افراد در معرض خطر بالاتري براي ابتلا به صدمات جدي قرنيه هستند.

به گفته محققان 18 درصد از آمريكايي‌ها از لنزهاي تماسي رنگي و زيبايي استفاده مي‌كنند كه 28 درصد از اين تعداد بدون اين كه با چشم پزشك خود مشورت كنند اقدام به استفاده از آنها مي‌كنند و با وجود توصيه‌هاي فراوان برخي از افراد هنوز هم حتي با اين لنزها مي‌خوابند./ح
برچسب ها: قرنیه ، لنز ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار