مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه تست سیمان حفاری با نصف قیمت نمونه خارجی توسط فناوران کشور برای اولین بار ساخته شده است.

امین کریمی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه تست سیمان حفاری تولید شده شرکت دانش بنیان ما برای اولین بار در ایران طراحی و در شرایط شبیه سازی شده چاه نفت ساخته شده است. قبل از تولید این نمونه، محصول از کشور‌های سازنده مانند آمریکا وارد می‌شد.

کریمی ادامه داد: سیمان در زمان تزریق به چاه تست شده تا از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل شود. تولید این دستگاه سال ۹۷ آغاز شده و به دلیل این که در تمامی حوزه‌ها دارای تکنولوژی بوده، همچنان در حال توسعه است. 

او افزود: آخرین مرحله حفاری چاه نفت، سیمان کاری بوده تا از ریزش آن جلوگیری شود و لوله‌های فلزی که در وسط چاه نصب شده اند، از طریق سیمان به دیواره چاه اتصالی محکم داشته و باعث لرزش و ترک خوردگی در دراز مدت نشود. این دستگاه زمان سفت (خشک شدن) سیمان را تعیین می‌کند که در بین عملیات سیمان کاری، دچار مشکل نشود؛ زیرا هزینه میلیون دلاری به دنبال دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: صفر تا صد تولید این دستگاه توسط فناوران همین شرکت دانش بنیان انجام می‌شود و برای اولین بار در کشور ساخته شده است. قیمت این محصول نصف قیمت مشابه خارجی است. زیرا قیمت خارجی بین ۸۵ تا صد هزار دلار بوده و داخلی ۴۰ هزار دلار است؛ اما از نظر کیفیت برابری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار