فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر (9 ماه) یك میلیارد و 625 میلیون دلار انواع كالا از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به كشور عراق و اقلیم كردستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین' ، با اشاره به افزایش محسوس صادرات كالا از مرزهای مذكور در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: ارزش وزنی كالاهای صادر شده، سه میلیون و 336 هزار تن بوده است.

وی افزود : از مجموع صادرات انجام شده به عراق در این مدت، 118 میلیون دلار به ارزش وزنی 548 هزار تن از طریق مرز رسمی و بین المللی خسروی به كشور عراق صادر شده و مابقی كالاها نیز از طریق مرز رسمی پرویزخان بعنوان بزرگترین مركز صادرات كالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی به كشور عراق صادر شده است. پروین اظهار كرد: سیمان خاكستری، كیك و بیسكویت، كولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، شیلنگ پلاستیكی، هندوانه، ماست و كفش مهمترین كالاهای صادرات ایران است كه در قالب كالاهای غیرنفتی در این مدت از مرزهای رسمی این شهرستان به كشور عراق صادر شد.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون نیز در مجموع یك میلیارد و 980 هزار تن مازوت از طریق مرزهای مذكور وارد كشورمان شده است.

وی افزود: در این مدت 270 هزار و 900 زائر عتبات عالیات از مرزبین المللی خسروی به شهرهای مذهبی عراق تردد كردند كه شامل 135 هزار و 800 زائر ایرانی و 26 هزار زائر عراقی ورودی به كشور و 135 هزار و 100 زائر ایرانی و 25 هزار زائر عراقی خروجی از كشور هستند.

پروین در خصوص تردد مسافر و گردشگر از طریق مرز رسمی پرویزخان نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر 27 هزار اتباع ایرانی و 15 هزار و 600 نفر اتباع عراقی به كشور وارد و 32 هزار نفر تبعه ایرانی و 15 هزار نفر تبعه عراقی نیز از طریق این مرز از كشور خارج شده اند.

گفتنی است قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی با این كشور است كه مرز پرویزخان با اقلیم كردستان عراق و مرز خسروی با حكومت مركزی عراق هم مرز است كه علاوه بر صادرات كالا، تردد زوار عتبات عالیات نیز از این مرز انجام می شود./س
برچسب ها: کرمانشاه ، صاردات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.