با خودباوري و تکيه بر دانش خود پروژه ملي پياده سازي پايگاه الکترونيکي عوارض طبيعي و موانع مصنوعي را انجام داده و مي توانيم به کشورهاي ديگر نيز صادر کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عبدالرحيمي رئيس دانشکده صنعت هواپيمايي کشور در آئين رونمايي از پياده سازي پايگاه الکترونيکي عوارض طبيعي و موانع مصنوعي، با بيان مطلب فوق افزود: ايمني اولين هدف راهبردي صنعت هواپيمايي کشور است.
وي ادامه داد: پياده سازي etod گامي ديگر در جهت ارتقاي صنعت هوانوردي کشور است.

عبدالرحيمي با تاکيد براينکه پروژه در سطح ملي براي اولين با در کشور انجام شده است، افزود: اين طرح از سال گذشته با همکاري دانشگاه تهران آغاز شده و با مشارکت دانشگاه و صنعت در محيط دانشگاه انجام شده که کاملا دانش بنيان و ملي است.

رئيس دانشکده صنعت هواپيمايي کشور گفت:  هدف از انجام اين پروژه بالا بردن امنيت اطلاعات هوانوردي و پرواز و کمک به ايمني و نظم بيشتر صنعت هواپيمايي در سطح ملي و بين المللي است.

عبدالرحيمي خاطرنشان کرد: ارايه اطلاعات هوانوردي يکي از الزامات کشورهاي عضو کنوانسيون هوانوردي است.

وي اضافه کرد: پياده سازي پايگاه الکترونيکي عوارض طبيعي و موانع مصنوعي راهنماي عمل خوبي براي همه کشورها است.

وي ادامه داد: اطلاعات و داده هاي عوارض طبيعي در کل کشور در اين پروژه قرار داده شده است که در اختيار همه کاربران مجاز داخلي و خارجي قرار خواهد گرفت.

ابراهيم شوشتري معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه هاي کشور در ادامه مراسم اظهار داشت: رونمايي از پروژه ملي و دانش بنيان نشان دهنده آن است که عليرغم شرايط خاص بين المللي کشور و مشکلات منطقه صنعت هوايي در سطح بين المللي پيشرفته عمل کرده است.

وي ادامه داد: در امتداد همين مسير پيشرفت با نيروي انساني و ساختار مناسب صنعت هوايي کشور در منطقه خاورميانه سرآمد است.

شوشتري گفت: در ساخت رادار نيز با يک بخش دانش بنيان توافقنامه داريم و در حال همکاري هستيم.

معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه هاي کشور اظهار اشت: با همکاري سازمان ها و ارگان هاي داراي موانع بالاي 100 م تر اين موانع را شناسايي و  اطلاعات آن را در پايگاه الکترونيکي عوارض طبيعي و موانع مصنوعي قرار داده ايم.

شوشتري تاکيد کرد: براساس الزامات ايکائو موظف به رعايت استانداردهاي آنکس 15 هستيم که مي بايست موانع مصنوعي را به تمامي کاربران مجاز اطلاع رساني کنيم.

وي اضافه کرد: etod در شرايط اضطراري و امدادرساني نيز کاربرد بسياري دارد.

محمودرضا دلاور مديرگروه سيستم اطلاعات مکاني دانشکده فني دانشگاه تهران در ادامه آئين رونمايي از پروژه ملي etod اظهار داشت: مشابه اين پروژه در بسياري از کشورهاي اروپايي، آمريکاي جنوبي و برخي از کشورهاي آسيايي صورت گرفته است اما اين پروژه کاملا ملي و دانش بنيان است.

وي ادامه داد: با وجود شرايط خاص بين المللي کشور توانسته ايم با خودباوري و تکيه بر دانش خود اين پروژه ملي را انجام داده و مي توانيم به کشورهاي ديگر نيز صادرکنيم.

دلاور افزود: توپوگرافي زمين و موانع روي زمين دو نوع اطلاعاتي است که براي ايمني پرواز لازم است که با استانداردسازي اين اطلاعات در etod گنجانده شده است.

وي تاکيد کرد: کاربرد اطلاعات و به اشتراک گذاري آن و کنترل کيفيت اهميت بسيار بالايي در بحث هوانوردي و ايمني هوايي دارد.
دلاور ادامه داد: قابليت بروزرساني و مدل هاي سه بعدي مفهومي براساس استانداردهاي بين المللي با هدف امنيت هوانوردي و پرواز از ويژگي هاي مهم اين طرح است.

گفتني  است، سميناري آموزشي به منظور معرفي پروژه مذکور و دستاوردهاي آن در دانشکده صنعت هواپيمايي برگزار شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار