وزير كشور گفت: يكي از نمونه‌هاي بارز دولت الكترونيك امروز در پايگاه الكترونيكي ثبت احوال قابل رويت است. امروزبيش از 80 سازمان و نهاد دولتي و بانكها با پايگاه اطلاعات جمعيت كشور در سازمان ثبت احوال ارتباط آنلاين دارند و اين ارتباط رو به گسترش است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمدنجار وزير كشور كه پيش از ظهر امروز در همايش گراميداشت روز ملي ثبت احوال شركت كرد درپاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص چگونگي وضعيت ثبت وقايع حياتي در كشور اظهار داشت: استاندارد بين المللي تعريف شده براي ثبت وقايع حياتي 98% است كه ما با بهره گيري از برنامه راهبردي طرح تحرك در سال 91 و انجام تسهيلات لازم در حال حاضر براي ثبت ولادت در مهلت قانوني 15 روزه به 96% و ثبت فوت در مهلت 10 روزه به نقطه 93% رسيده ايم و انشاءا... تا پايان برنامه پنجم توسعه به شاخص 98% بين المللي خواهيم رسيد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص ارتقاء كيفيت و بهبود در صدور اسناد هويتي خاطر نشان كرد؛ هم اكنون شناسنامه افراد بالا و زير 15 سال با كيفيت بالاي چاپ و با بكارگيري سازو كارهاي امنيتي مقابله با جعل توليد و بصورت كامپيوتري صادر مي شود.

محمد نجار همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري در خصوص وضعيت صدور كارت هوشمند ملي با يادآوري اينكه كارت ملي هوشمند داراي سه ويژگي شناسايي، تصديق هويت و امضاء الكترونيكي است، گفت: الحمدا... مراحل طراحي مطالعات و نرم افزارهاي لازم و تست آزمايشگاهي دراين خصوص به اتمام رسيده است و صدور كارت در ماه جاري براي شهروندان استان قم شروع و از سال آتي در كليه استانها عملياتي خواهد شد.

وزير كشور افزود: نوين سازي يكي از ماموريت هاي ويژه اين سازمان بوده است و افتخار ما اينست كه اين مهم بخوبي با استفاده از سيستم هاي فناوري نوين وپيشرفته در بحث ثبت وقايع چهارگانه حياتي، تحليل و توزيع آمارهاي جمعيتي و آرشيو الكترونيكي اسناد سجلي براي خدمت به مردم شريف و كاهش هزينه ها و وقت مردم تحقق يافته است. ضمن اينكه سهولت دسترسي به اين اطلاعات و دقت بالاي اطلاعات از ارزش فوق العاده اي برخوردار است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار