در پي انتشار برخي تصاوير در شبکه هاي خبري جهاني بويژه شبکه هاي عربي، تلويزيون سوريه در گزارشي از اين دروغ پردازي ها پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ، منابع خبري سوريه اعلام کردند گروههاي مسلح به منطقه حلفايا در اطراف شهر حماه حمله کردند و مرتکب جنايت در حق ساکنان آن شدند. در اين حملات، چند زن و کودک سوري کشته شدند. اين گروهها در عين حال با گرفتن تصاوير از اين جنايات، آن را به ارتش سوريه نسبت دادند تا همزمان با ديدار اخضر ابراهيمي از دمشق، تلاش وي را براي حل بحران سوريه خنثي کنند.    
احمد فرحات گزارشگر المنار گفت شبکه هاي خبري جهان از جمله شبکه هاي عربي، تصاويري جعلي از برخي مناطق سوريه پخش مي کنند که يکي از آنها، تصاوير مربوط به  منطقه حلفايا در اطراف شهر حماه است.
اين شبکه ها، تصاويري را از آنچه حمله هوايي به نانوايي در منطقه حلفايا خواندند، پخش کردند.  
در اين تصاوير هيچ اثري از حمله هوايي يا گودال ناشي از حمله هوايي مشاهده نمي شود. منابع خبري سوريه اعلام کردند اجسادي که در اين تصاوير نشان داده مي شود مربوط به افراد مسلح مخالف سوري است که هنگام حمله به منطقه، در چند روز گذشته کشته شده اند.  
بنابر اعلام تلويزيون سوريه مهاجمان مسلح به منظور گرفتن انتقام، به منطقه حلفايا در اطراف شهر حماه حمله کردند و جنايت آفريدند. گروههاي مسلح همزمان با سفر اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه ، اين تصاوير را منتشر کردند  تا جنجال تازه اي به راه اندازند و احساسات و افکار عمومي را تحريک کنند.  
در همين حال يک نوار ويدئويي در پايگاه اجتماعي «يوتيوب» منتشر شده است که براساس آن، چند فرد مسلح به يک شهروند سوري بي دفاع شليک مي کنند.
در جنايتي ديگر، افراد مسلح يک شهروند سوري ديگر را تحت شکنجه و با جريان برق، به قتل مي رسانند.  
در همين حال تلويزيون سوريه اعترافات يک مخالف سوري را نشان داد که از رسانه هاي مختلف براي واژگون نشان دادن حقايق استفاده مي کرده است.
بررسي تصاويري که برخي شبکه ها مانند العربيه و الجزيره از قتل عام مردم در حلفايا در استان حماه پخش مي کنند ثابت مي کند صحنه هاي اين فيلم ساختگي است و افراد مسلح مرتکب اين جنايت شده اند تا ارتش سوريه را متهم کنند.
شبکه تلويزيوني سوريه با اشاره به اين مطلب افزود :
پرداختن به قتل عام حلفايا به سوژه آن دسته از شبکه هاي تلويزيوني تبديل شده است که در ريختن خون سوريها دست دارند. افراد مسلح به منطقه حلفايا در حماه يورش بردند و عليه ساکنان اين منطقه مرتکب جنايت شدند و شماري از زنان و کودکان را کشتند و صحنه هاي جنايت را نيز تصويربرداري کردند تا ارتش  عربي سوريه را متهم کنند .
وفا صلوع گزارشگر شبکه سوريه گفت دشمنان سوريه از طريق رسانه هايشان صدها تصوير ساختگي از سوريه پخش مي کنند.
تازه ترين تصاوير ساختگي آنان نيز به ادعاي اين شبکه ها ، صحنه هاي قتل عامي است که ارتش عربي سوريه عليه مردم در حلفايا در حماه انجام داده است.
داستان حلفايا نيز از ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلي روز يکشنبه اين هفته آغاز مي شود يعني پس از آنکه اطمينان حاصل شد اخضر ابراهيمي (فرستاده سازمان ملل متحد به سوريه) وارد دمشق شده است.
يکي از اين شبکه ها در پايگاه اينترنتي اش ، اين خبر فوري را پخش کرد که « ده نفر در حمله هواپيماهاي ارتش سوريه به يک نانوايي در حلفايا کشته و زخمي شدند ».
صلوع گفت اما واقعيت چيز ديگري بود .
تاريخ وقوع اين قتل عام همچنانکه گفتيم يکشنبه اين هفته يعني بيست و سوم دسامبر است اما در تصوير تاريخ ديگري گفته و اعلام مي شود شنبه بيست و يکم ماه گذشته (نوامبر) ميلادي است.
شبکه سوريه در ادامه اظهارات شخصي که تاريخ تصاوير را اعلام مي کند پخش کرد .
گزارشگر شبکه سوريه افزود چنين اقدامي بارها تکرار شده است.
وي افزود اما طولي نکشيد که در همين تصاوير ، شخص ديگري مي گويد تاريخ بيست و سوم دسامبر است.
شبکه سوريه در ادامه اظهارات اين شخص را پخش کرد .
صلوع گفت پرسشي که به ذهن خطور مي کند آن است که انبوه خاک در مقابل ساختمان از کجا آمده در صورتي که خيابان ، آسفالت است و هيچ اثري از حفره بزرگي که خاکهاي موجود ناشي از به وجود آمدن اين حفره باشد ديده نمي شود علاوه بر اينکه در اين ساختمان هيچ گونه اثري از بمب يا موشک ديده نمي شود تا بيانگر آن باشد که قربانياني که از آنجا بيرون آورده مي شوند کارگران نانوايي يا شهروندان باشند . همچنين بيشتر اجساد به استثناي دو جسد به صورت کامل است و هيچ گونه آثاري از آثار ناشي از بمباران يا گلوله باران توپخانه اي نيست.
اين باعث مي شود فرضيه قبلي يعني افراد مسلح اجساد را از مکان  ديگري به اين مکان آورده اند تا فيلم خودشان را بسازند تقويت شود.
قاتلان براي آنکه اين صحنه کامل شود و احساسات بينندگان را برانگيزند ، بر روي خونهاي ريخته شده نان گذاشته و نان آغشته به خون نشان مي دهند تا  گفته شود اين تصاوير قتل عام متعلق به غير نظاميان است که در حال خريد نان بودند.
در اين تصاوير همچنين تعداد زيادي افراد مسلح ديده مي شوند که لباسهاي نظامي و غير نظامي به تن دارند و همين يک مدرک ديگر است که آنها اين کشتار را طراحي کرده اند و به اجرا گذاشته اند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار