رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی، باستانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای راه‌اندازی و تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در سیستان و بلوچستان باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمودرضا امیاری در دیدار با مدیران اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان که در زورخانه حضرت‌اباالفضل (ع) زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در این استان وجود دارد اما باید در مرحله نخست زیرساخت‌های تشکیل بنیاد در استان فراهم شود که این امر نیازمند اعتبارات و منابع مالی مشخص است.

وی افزود: باید ضمن مشخص کردن اعتبارات و منابع مالی، سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه انجام و هیئت امنا و هیئت اجرایی بنیاد پهلوان‌سرا تشکیل شود تا بتوانیم فرهنگ ایثار و جوانمردی را با هدف پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه مشاور امور فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز با تأکید بر نقش پهلوانان به عنوان مظهر جوانمردی و سخاوت افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افزایش سطح مشارکت آنان و همچنین استفاده از چهره‌های خوشنام و سرشناس تأثیر به‌سزایی در فعالیت این بنیاد و  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

محمد عباس‌آبادی ترویج هدفمند ارزش‌های والای انسانی را از ضروریات برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس منشور اخلاقی این بنیاد، گسترش فرهنگ ایثار، صبوری و خوش اخلاقی، از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پهلوان‌سرا با توجه به ظرفیت بالای ورزشی جوانان استان سعی دارد جوانان پاکدل، صادق، مکتبی و متدین را جذب و سیاست‌های ناهمگون و پراکنده ورزشی استان را با استفاده از روحیه پهلوانی جوانان استان به صراط مستقیم هدایت کند.

عباس‌آبادی تصریح کرد: ورزش پهلوانی و باستانی به لحاظ ظرفیت فرهنگی و معنوی فراوان، می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ ارزشی در سایر رشته‌های ورزشی نیز مؤثر باشد.

در ادامه مشاور برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز گفت: با هدف تقویت و احیای روحیه پهلوانی و فرهنگ ورزش باستانی که با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین است، بنیاد پهلوان سراها در این استان تشکیل شده تا زمینه‌های مشارکت و هم‌افزایی با خوبان و همچنین برجسته‌سازی شیوه و روش حضرت‌علی (ع) در رفتار و گفتار چهره‌های اجتماعی به‌ویژه ورزشکاران و هنرمندان بیش از پیش تقویت شود.

علی‌اصغر کهن‌سال ادامه داد: باید فرهنگ ورزش باستانی که پیوند خورده با ارزش‌های والای اسلامی و دینی است، در سطح جامعه نهادینه شود که در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان برنامه‌های ویژ‌ه‌ای در دستور کار دارد.

در ادامه این دیدار در زمینه احداث و کلنگ زنی گود باستانی در شهرستان ایرانشهر نیز بحث و تبادل نظر شد./ج1

برچسب ها: زاهدان ، زورخانه ، پهلوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.