بیکاری در کالیفرنیا از میانگین کشوری در آمریکا 20 درصد بیشتر است و دولت این ایالت در حال غرق شدن در بدهی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کالیفرنیا پرجمعیت ‌ترین ایالت آمریکاست و بزرگ ‌ترین جمعیت ایرانی تبار خارج از خاورمیانه را در شهرهای خود مانند لس انجلس جای داده است. کالیفرنیا طی سالهای گذشته در رتبه هفتمین اقتصاد جهان قرار داشته و صنعت فناوری اطلاعات و رایانه ‌ای بسیار پیشرفته ‌ای دارد به طوری که شرکتهای اوراکل، سیسکو سیستمز، اینتل، گوگل، یاهو، شرکت ای ‌ام‌ دی، و شرکت اپل در این ایالت مرکزیت دارند.

اما ایالت کالیفرنیا که زمانی نماد درخشش و رونق اقتصادی در آمریکا به شمار می رفت به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی دیگر نمادهای مشکلات این کشور است و آنگونه که پایگاه اکونومیک کولپس تحلیل کرده، مشاهده اینکه پرجمعیت ترین ایالت آمریکا درست در مقابل چشمان مسئولان این کشور در حال رکود و سقوط است بسیار دشوار به نظر می رسد.

زمانی زندگی کردن در این ایالت برای بسیاری از مردم آمریکا یک هدف بود و به همین خاطر بسیاری از ایرانیانی که در دهه های گذشته به این کشور رفتند، این منطقه را بهشت موعود تصور می کردند اما اکنون دسته دسته از ساکنان کالیفرنیا در حال ترک آن هستند زیرا زندگی در این ایالت تبدیل به یک کابوس شده است.

این ایالت برای انجام دادن فعالیت های تجاری تبدیل به بدترین ایالت آمریکا شده است، مالیات ها در این ایالت به شدت افزایش یافته است، بیکاری در کالیفرنیا از میانگین کشوری در آمریکا 20 درصد بیشتر است و دولت این ایالت در حال غرق شدن در بدهی است.

در همین حال فقر، فعالیت های تبهکاران و جرم و جنایت در این ایالت به بیشترین میزان رسیده است و تحلیلگرن می گویند آنچه در کالیفرنیا در حال روی دادن است پیش نمایی از اتفاقاتی است که کل مردم آمریکا با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.