عدم آگاهی های ضروری نسبت به دوران یائسگی کیفیت زندگی زنان و مردان را تحت شعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شمشیری، دبیر علمی کنگره بین المللی باروری و ناباروری که امروز 6 دی در تالار امام علی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد افزود: در حال حاضر انسان ها به یمن بهبود شرایط و سبک زندگی مناسب شانس عمر طولانی تری نسبت به همنوعان خود در قرون گذشته دارند.

وی گفت:یائسگی باعث تغییراتی در هورمون های زنان و مردان می شود در واقع زنان با مشکلاتی همچون پوکی استخوان و مردان هم با مشکلاتی در سلامت خود روبرو می شوند.

وی با اشاره به اینکه تظاهرات یائسگی فقط بعد جسمانی ندارد بلکه عوارض روحی و روانی نیز دارد عنوان کرد: این مرحله از زندگی باعث کاهش کیفیت زندگی افراد می شود در واقع عدم آگاهی های ضروری سبک و کیفیت زندگی را تحت شعاع قرار می دهد که برای مقابله با این امر تعامل و مشارکت نهادهای علمی فرهنگی، و اجتماعی امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت مداخلات خوبی برای طی کردن سالم این دوران به این معنا که ترویج سبک زندگی سالم به کودکان و نوجوانان، ایجاد تشکل های حمایت کننده آموزش و افزایش اطلاعات در مورد یائسگی از جمله اقدامات مهم این دوران است.

وی یادآور شد؛ در این کنگره 70 مقاله به صورت سخنرانی و 90 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود، همچنین دو کارگاه با عناوینی اختلالات جنسی و رفتار درمانی در یائسگی و نقش ورزش برگزار می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار