نماینده مردم تهران با بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: کسانی که در سال 88 به امام، اصل ولایت فقیه و مقدسات مردم توهین کردند، چطور است كه اكنون نطق یک نماینده را اهانت‌آمیز می‌دانند.

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در تقویم انقلابی کشورمان ازسال 88 یک روز به نام روز بزرگ حماسه 9 دی ثبت و ضبط شده است، گفت: مردم با گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی 88 به عنوان پاسداشت بصیرت و روز میثاق با ولایت، با آرمان شهدا، حضرت امام(ره) و اصل مترقي ولایت فقیه تجدید میثاق می‌کنند و با نشاط‌تر و معتقدتر از گذشته راه انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند.

وی افزود: درسال 88 به بهانه‌های مختلف و مقارن با انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان موفق شدند با یارگیری از درون کشور و فریب چند تن از مسئولین سابق کشور که خلأ‌های شخصیتی و اعتقادی داشتند امیدی برای براندازی نظام مقدس و ریشه‌دار جمهوری اسلامی پیدا کنند که امید آنها بسیار واهی، تخيلي و بی‌اساس بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: لذا حدود 8 ماه در کشور اغتشاش به پا کردند و ملت بزرگ ایران همان‌طور که در 8 سال دفاع مقدس جان، مال، فرزند و زندگی خود را ایثار کردند تا دشمنان اسلام ذره ای ضربه به انقلاب نزنند، درسال 88 نیز، در 8 ماه دفاع مقدس برعلیه جنگ نرم به صحنه آمدند که اوج این حرکت حماسی و انقلابی مردم که مبتنی بر بصیرت آنها بود و این بصیرت را با پشتیبانی از ولایت فقیه سرمایه راه خود کرده‌اند در 9 دی ماه 88 متجلی شد.

وی تصریح کرد: مردم در تهران و در تمام شهرستان‌ها به خیابان‌ها ریختند و با پشتیبانی از ولایت فقیه و با ابراز تنفر و انزجار از کسانی که این فتنه را هدایت و جهت‌دهی می‌کردند یک بار دیگر پیکر انقلاب اسلامی را مصون‌سازی کردند و نشاط دوباره‌ای به انقلاب اسلامی بخشیدند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه به نقش عده ای از خواص در فتنه سال 88 که اتفاقا سابقه خدمت در نظام را نیز داشتند اشاره کرد و گفت: خواص نیز مانند طلحه و زبیر که سابقه خدمت در زمان پیغمبر داشتند اما بعدها خلأ‌های شخصیتی یا دنیا دوستی، مقام دوستی، حب فرزند، حب مال و حب دنیا بین آنها و مردم زاویه انداخت، بین آنها، مردم و رهبری فاصله انداخت و به دلیل همین زاویه که قطعا رگه‌هایی از گذشته نيز در وجودشان بوده اما زمینه بروز و ظهورش درسال 88 پیدا شد.

آلیا ادامه داد: خواص به دلیل وجود رگه‌های انحرافی در وجودشان، فریب وعده‌های دشمنان، انگلیس و استکبار را خوردند و رو به مردم ایستادند و با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و با اهانت به تمثال مبارك حضرت امام خمینی(ره) و با اهانت به عزاداری مردم در روز عاشورا و سنگ‌اندازي به نمازگزاران عاشورایی همانند یزیدیان با مردم وارد جنگ شدند.

نماینده مردم تهران با بیان ایکه این اتفاق هزینه‌هایی برای نظام جمهوری اسلامی به بارآورد، اظهار داشت: این اتفاق هم هزینه‌های مادی به مردمی وارد کرد که اموالشان مورد هجوم وحشیانه فتنه‌گران قرار گفت و هم به حیثیت نظام جمهوری اسلامی ضربه زد.

وی با بیان اینکه در این جنگ براندازی 8 ماهه مردم شهدا و جانبازانی تقدیم اسلام و کشور کردند، تصریح کرد: در این رخداد مهم تاریخی، مقام معظم رهبری اعلام کردند خواص مردود شدند، به دلیل آنکه عده‌ای از خواص بازی خوردند و در رأس فتنه قرار گرفتند و برخی دیگر از خواص هم از آنها حمایت می‌کردند و يا سکوت خود را نشکستند، حتي زماني که رهبر انقلاب بارها فرمودند: "عين عمار"، "عمارها کجا هستند" اين فراخوني بود نسبت به برخي از شخصيت‌ها که ادعا کردند يار مقام معظم رهبري هستند اما به اين فراخوان  هم بي‌توجهي کرده و سکوت کردند و مردود شدند.
 
نماينده مردم تهران با بيان  اينکه يکي از شخصيت‌هايي که انتظار مي‌رفت به فراخوان "عين عمار" مقام معظم رهبري پاسخ دهد، هاشمي رفسنجاني بود، گفت: وي نه تنها به فراخوان رهبري، ملت و شعارهاي انقلاب بي‌توجهي کرده، بلکه فرزندان و خانواده‌شان که اغتشاشات را رهبري مي‌کردند در مقابل آنها هم سکوت کرد، حب فرزند باعث شد وي شعارهاي مردم را نشنود همچنين باعث شد وي برخلاف عدالت رفتار کند، يعني خود وي که سالها يک خطبه از نماز جمعه را به عدالت اختصاص داد، زماني که نوبت خودش شد تا عدالت در مورد فرزندانش جاري شود، فرزندش را به بهانه‌هاي مختلف از چنگال عدالت فراري داد.

آليا در ادامه تصريح کرد: حال که در اين روزها و در سالروز حماسه تاريخي 9 دي‌ماه فرزندش به هر دليلي به کشور بازگشته با يک وثيقه چند ميلياردي فرزندش را آزاد کرد، با توجه به ارتباطي که مردم با ما به عنوان موکلين خود دارند، پيام 9 دي امسال مردم اين است که افرادي که در جريان فتنه مقابل مردم ايستادند بايد در اسرع وقت بر مبناي قانون و عدالت و مجازات شوند، نه اينکه خانواده‌شان با حساب نکردن قانون، جامعه و مراجع قضايي نامه‌اي به خدا بنويسند و در آن نامه به خدا، چيزي هم از نظام طلبکار باشند، به جاي اينکه از اجراي عدالت در مورد فرزندش استقبال کند، چيزي هم از نظام، خانواده شهدا و خون شهدا طلبکار شدند.

وي در ادامه تصريح کرد: اميدواريم در 9 دي امسال خواص مردود به خودشان بيايند، عده‌اي که در فتنه مشارکت و  يا از فتنه حمايت کردند يا سکوت کردند از ملت شهيد داده و ازجسارت‌ها و اهانت‌هايي که به ساحت اصل ولايت فقيه و انقلاب اسلامي شده عذرخواهي کنند.

عضو کميسيون زنان و خانواده مجلس در ادامه به نطق اخير حميد رسايي در خصوص اتهامات  آقا‌زاده هاشمي رفسنجاني در روزهاي اخير اشاره کرد و گفت: چطور خانواده هاشمي رفسنجاني نطق رسايي را اهانت‌آميز ديدند اما اهانت‌هاي خودشان را به اصل ولايت فقيه را به ياد ندارند؟ و با فرافکني و يا توجيه اهانت‌هاي خود را ناديده مي‌گيرند، در حاليکه اين تبعيض و ظلم است و در حال ‌حاضر مردم به يک جايگاهي از بصيرت و هوشمندي رسيدند که اين مسائل را متوجه مي‌شوند و ما نيز اميدواريم قوه قضاييه که هميشه تلاش کرده مطابق عدالت رفتار کند اين بار نيز در آستانه 9 دي ماه دل مردم را شاد واين آقازاده را طبق قانون و بر مبناي عدالت مجازات کند.

آليا در ادامه با تشکر از دستگاه قضايي جهت برخورد با ساير ساکتين و شرکاي فتنه که محاکمه آنها خواست مردم بوده است، اظهار اميدواري کرد؛ اميدوارم آن عده‌اي هم که با رافت نظام مواجه شدند از مردم عذرخواهي کنند تا جامعه‌اي داشته باشيم که همواره به موقع قانون در آن اجرا مي‌شود و عدالت از آن جاري است، تا روز به روز انقلاب اسلامي ما بتواند پرچم عدالت را پيش از گذشته در احتراز نگه‌دارد.
 
انتهاي پيام/

 

برچسب ها: فتنه ، نظام ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار