استعفاي عليرضا سجادپور از معاونت فعاليت هاي سينمايي و انصراف پرويز شيخ طادي از تقدير شدن در جشنواره فيلم فجر از جمله اتفاقات اين هفته سينما است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ اين بار نيز سينما خود را درگير اتفاقات حاشيه اي كرده است ناخودآگاه و يا اراده اي باعث شده كه اين حاشيه ها براي او رخ دهد.


استعفاي عليرضا سجادپور از سمت معاونت فعاليت هاي سينمايي و سمعي و بصري، خبري غير منتظره و شوك آور بود كه به صورت رسمي اعلام شد و عجيب تر اين است كه جواد شمقدري با استعفاي يار هميشگي خود موافقت كرد.
اما اين خبر جنجالي شد زيرا احتمالاتي را مبني بر اينكه معاون شمقدري را به دلايلي بركنار كردند و حتي نام افرادي چون مسعود اطيابي ،عباس بابوبهي و سعيد الهي به عنوان نامزدهاي احتمالي براي جانشيني مطرح شد.


بعد از اين خبر غير منتظره، معرفي نمايندگان سازمان سينمايي و اعلام اسامي چون مسعود اطيابي، ابوالقاسم طالبي و عباس بابوبهي اتفاق ديگر براي تدوين اساسنامه خانه سينما بود به طوري كه با معرفي مسعود جعفري جوزاني به عنوان نماينده رياست جمهوري خبر بازگشت دوباره خانه سينما دو چندان شد و پيشتاز اين خانه سينما نيز جمال خندان، ابراهيم مختاري و فرهاد توحيدي نمايندگان خود را معرفي كرد.
همچنين دعواي شوراي صنفي نمايش و حوزه هنري نيز اين هفته نتيجه جديدي نداشت و تا اين حد كه با وجود جلسات طولاني و مدت دار به جمع بندي درستي نرسيدند و با وجود نامه هاي وزير ارشاد، شوراي صنفي بر سر تصميمات خود پا برجاست.
اعضاي شوراي پروانه ساخت به گفته مهدي عظيمي ميرآبادي تغيير كرد و اين اتفاق طبيعي و براساس روال كاري صورت گرفته است.



افتتاحيه جشنواره "فيلم مردمي عمار" با حضور حجت الاسلام و المسلمين پناهيان و نادر طالب زاده برگزار شد و از اتفاقات اين افتتاحيه تقدير از بهزاد بهزاد پور و رحيم مخدومي بود و در روزهاي هفته اين جشنواره مجيد شاه حسيني، محسن مومني شريف، شفيع آقامحمديان و فرج الله سلحشور مهمانان اين جشنواره بودند.


در خصوص جشنواره دوره سي و يكم فيلم فجر نيز با اعلام حضور 26 كشور از جنبش غير متعهدها 61 فيلم از كشورهاي خارجي در بخش مسابقه شركت كردند و همچنين دعوت نامه دبيرخانه جشنواره براي اهالي رسانه از اين  اتفاقات اين هفته جشنواره بود.


گفتني است؛ اولين حاشيه جشنواره فيلم فجر انصراف پرويز شيخ طادي از تقدير شدن در اين جشنواره بود كه به دليل مناسب نبودن شرايط فعلي سينما اين تقدير را شايسته ندانست و انصراف خود را اعلام  كرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار