ستاد ‌کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالگرد حماسه تاریخی 9 دی‌ماه، یادآوری آن را بیانگر هوشمندی و بصیرت بی‌نظیر ملت عاشورایی و ولایتمدار ایران در اقدام بهنگام و سرنوشت ساز و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، ستاد ‌کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالگرد حماسه تاریخی 9 دی‌ماه، یادآوری آن را بیانگر هوشمندی و بصیرت بی‌نظیر ملت عاشورایی و ولایتمدار ایران در اقدام بهنگام و سرنوشت ساز و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی دانست.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است:

بررسی و تحلیل حوادث و رخدادهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و فتنه سال 88 نشان می دهند، نظام سلطه برای دستیابی به هدف شوم فروپاشی نظام تمامی ذخایر راهبردی خود را با ایجاد هم محوری، هم‌راستایی و هم‌افزایی بین راهبرد دشمنان بیرونی انقلاب اسلامی و عوامل داخلی آنان به عرصه رویارویی با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گسیل داشته بود، اما این ظرفیت عظیم برابر عظمت امام و امت فرو ریخت و درمقابل نقطه اوج اقتدار، صلابت و پیروزی ایرانیان قرار گرفت.

9 دی ماه نقطه سرنوشت ساز تقابل آشکار و همه جانبه نظام سلطه و استکبار با اسلام، نظام و ولایت فقیه در مقطعی بسیار حساس از تاریخ انقلاب اسلامی بود که با حماسه حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و متکی بر ایمان و اراده الهی ملت ایران به حماسه‌ای ماندگار، الهام بخش و عبرت آموز تاریخی تبدیل شد.

این بیانیه شناخت و تبیین بسترها و عوامل شکل گیری حماسه نهم دی ماه سال 1388 و پیامدها و آثار بزرگ آن در محیط داخلی، منطقه‌ای،‌ جهان و به ویژه در صحنه تقابل راهبردی انقلاب اسلامی با نظام سلطه‌گر را امری مهم نیاز همیشگی جامعه اسلام به ویژه نسل جوان معرفی کرده است.

حماسه 9 دی ماه، تکراری هوشمندانه و توام با بصیرت و غیرت از 22بهمن سال 57 و به اقتضای شرایط حساس زمانی و مکانی بود و نشان داد هنگامی که جبهه متحد ضد انقلاب داخلی و بیرونی با تجهیز و عملیاتی تمامی امکانات و ذخایر قدرتمند سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خود به عرصه دشمن و مقابله پای می‌گذارد چگونه ملتی هوشمند، بصیر و برخوردار از هنر مقاومت، ولایتمداری و توانایی درک موقعیت خود و دشمن می‌تواند انرژی متراکم دشمن را ناکارآمد و ناکام سازد.

حماسه نهم دی ماه با مدیریت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و حضور جهادی ملت ایران در مقطعی حساس و تعیین کننده بیماری فتنه 88 را درمان و تداوم حرکت زلال و توفنده انقلاب اسلامی را بیش از پیش تحکیم بخشید.

حماسه 9 دی نمایش بلوغ سیاسی، اجتماعی و شاخص مرزبندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و غیرت دین ملت ایران است و نشان داد دست‌ های دشمن و تبلیغات نظام سلطه و عملیات روانی استکبار رسانه‌‌ای هرگز قادر نخواهد بود بین امام و امت فاصله انداخته و باورها و احساسات عمیق آنان را از صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دور سازد و بی‌تردید این حضور مردم در صحنه است که چالش‌ها و مشکلات فراروی نظام را حل و شکست دشمن را همواره رقم خواهد زد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیانیه ، ستاد ، کل ، مسلح ، نیروها ، حماسه ، نهم ، دی ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار