به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نوراني در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: اين طرح به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پيشنهاد شده است و با توجه به اينکه فاصله قيمت محصولات کشاورزي از بخش توليد تا مصرف نهايي به جاي افزايش حداکثر 35 تا 40 درصد در مواردي حتي به 300 تا 400 درصد هم مي رسد، اگر اين طرح به تأييد نهايي برسد به راحتي مي توانيم اين فاصله قيمتي را به شدت کاهش دهيم و هم حقوق توليدکنندگان و مصرف کنندگان تأمين خواهد شد.
وي افزود: در اين طرح در حلقه اول يعني توليد محصول کشاورزي و خريد از کشاورزان، برچسب هولوگرام شامل اطلاعات واحد توليد کننده و خريدار و مکان توليد نصب مي شود و در مرحله توزيع و واسطه گري هم با نصب هولوگرام مي توان از تکرار واسطه گري جلوگيري کرد و با همين روش تا مصرف نهايي ادامه مي يابد.
نوراني گفت: هزينه واسطه گري در بازار ميوه 10 درصد تعيين شده است و در بخش توزيع خرده فروشي هم حدود 25 درصد سود در نظر گرفته مي شود و بايد فاصله محصولات کشاورزي در بخش توليد تا مصرف نهايي در اين محدوده در نظر گرفته شود که اميدواريم تا بهمن به مرحله اجرايي برسد و بازار دوره شب عيد هم با اين طرح تنظيم شود./عب