نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تغییر وزیر بهداشت گله‌مندیم، گفت:‌ وزیر بهداشت به دنبال یک نقد دلسوزانه و کوچک از سوی رئیس جمهور برکنار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرمؤذن افزود: در حالی مرضیه دستجردی وزیر با کفایت بهداشت نظام جمهوری اسلامی ایران کنار گذاشته شد که عملکرد او در 3.5 سال گذشته بسیار مطلوب و پسندیده به نظر می‌رسید.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم اعلام می‌کنم که از این جهت از رئیس جمهور بسیار گله‌مند هستم.

پیرمؤذن افزود: علی‌رغم این کارنامه درخشان وزیر بهداشت همیشه از محدودیت‌ها و سهم پایین بهداشت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها گله‌مند بود که به همین دلیل نقدهای دلسوزانه خود را در اختصاص ارز مورد نیاز برای دارو و تأمین نیازمندی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی انجام می‌داد اما گوش شنوایی برای برطرف کردن این مشکلات و نارسایی‌ها نبود.

وی گفت: از سهم 2.5 میلیارد دلاری که قرار بود از طریق بانک مرکزی در حوزه سلامت تزریق شود کمتر از 700 میلیون دلار آن پرداخت شده بود و وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی با مشکلات عمده ای در پیشبرد امور به ویژه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع روبه‌رو بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با ابراز رضایت از عملکرد وزیر بهداشت افزود ‌از طرف اهالی استان و عموم نمایندگان از حمایت‌ها و نظر مساعد وزیر بهداشت در رفع مشکلات استان اردبیل قدردانی می‌کنیم.

وی با گلایه دوباره از دولت در مورد پرداخت نشدن سهم صنعت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها گفت:‌ واقعاً واحدهای تولیدی و صنعتی استان در گرداب مشکلات و تنگناهای اقتصادی دست و پا می‌زنند که اگر با تزریق نقدینگی و تسهیلات سرمایه در گردش به کمک آنها نشتابیم قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم/س 

برچسب ها: اردبیل ، برکناری ، وزیر ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.