مرد تبهکار که در پوشش بازرس بهداشت از مغازه داران اخاذي مي کرد، بلافاصله پس از مرخصي از زندان اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ساعت هفت عصر 20 آذر امسال مأموران کلانتري 114 غياثي از طريق مرکز فوريت هاي پليسي دريافتند که تعدادي از کسبه و مغازه داران خيابان 17 شهريور فردي را دستگير کرده اند که به گفته آنها اقدام به اخاذي از آنان کرده است .کسبه محل پس از حضور مأموران در محل عنوان داشتند که اين فرد تحت عنوان بازرس بهداشت ، با مراجعه به محل کار آنها و نشان دادن کارت شناسايي ، با گرفتن ايراد و اشکال در زمينه عدم رعايت اصول بهداشتي، آنها را تهديد به تعطيلي محل هاي کارشان کرده و به اين شيوه و شگرد از هر يک از آنها مبالغي بين 50 تا 100 هزار تومان اخاذي کرده است.
با توجه به اظهارات شکات و انکار موضوع از سوي متهم ، مأموران در نخستين مرحله به بازرسي بدني از متهم پرداخته و موفق به کشف يک عدد کارت شناسايي جعلي با عنوان بازرسي بهداشت شدند .
با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي شهيد محلاتي ، پرونده براي رسيدگي تخصصي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهم و مالباختگان در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
با انتقال متهم به پايگاه ششم ، کارآگاهان دريافتند که وي يکي از مجرمان سابقه دار به نام "سعيد . ک" 34 ساله است و پيش از اين نيز به اتهام جعل عناوين دولتي و تحت عنوان بازرس بهداشت اقدام به اخاذي کرده و مهرماه سال جاري با گرفتن مرخصي از زندان آزاد و دوباره به همين شيوه و شگرد اقدام به اخاذي کرده است .
يکي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه ششم در اظهارات خود گفت : چندي پيش فردي با مراجعه به نانوايي و معرفي خود به عنوان مأمور بهداشت شروع به بازرسي کرد و پس از دقايق کوتاهي مدعي شد که اصول بهداشتي نانوايي از سوي من و همکارانم رعايت نشده و به همين علت قصد دارد تا با گزارش تخلف ، دستور قضايي مبني بر توقف کار نانوايي و جريمه ما را بگيرد . در حالي که به اين موضوع اعتراض داشتم ، براي پيگيري موضوع به وزارت بهداشت مراجعه کرده و متوجه شدم که اصولا فردي با مشخصات اين شخص و به عنوان بازرس بهداشت در اين وزارتخانه مشغول به کار نيست و به همين علت بلافاصله موضوع را با تعدادي از کسبه و همکاران خود در ميان گذاشتم و آن زمان متوجه شديم که از سوي فرد کلاهبرداري مورد اخاذي قرار گرفته ايم . مدت چنداني از موضوع نگذشته بود که هنگام تردد در خيابان 17 شهريور ، به صورت اتفاقي موفق به شناسايي همان جوان شدم که بلافاصله از طريق تماس تلفني موضوع را به پليس اطلاع داده و پس از دقايقي و با حضور مأموران ، او را دستگير کرديم .
 
 
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با بررسي شکايت هاي مشابه ، کارآگاهان پايگاه ششم موفق به شناسايي تعداد ديگري از فروشندگان و توليد کنندگان مواد غذايي به ويژه در زمينه توليد نان در مناطق شرق و جنوب شرق تهران به ويژه در خيابان پيروزي و خيابان 17 شهريور شدند که از سوي متهم مورد اخاذي قرار گرفته بودند .
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با اعتراف صريح متهم به جعل عنوان دولتي و اقدام به اخاذي از فروشندگان و توليدکنندگان مواد غذايي به ويژه توليدکنندگان نان ، شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهم و مالباختگان احتمالي در دستور کار کارآگاهان اين پايگاه قرار گرفته است . به همين خاطر از تمام مالباختگاني که در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و شگرد مورد اخاذي و يا کلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان پيروزي ـ خيابان نبرد شمالي ـ ميدان نبرد ـ خيابان شهيد بيدي مراجعه کنند./ز

برچسب ها: اخاذی ، مرخصی ، تبهکار ، بازرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار