در امتحانات ورودی كه براي جذب تنها 90 نيرو برگزار شد 34، هزار نفر شركت كردند که همین موضوع باعث شگفتی مسئولان پلیس شده بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نرخ بيكاري در کشور آفريقاي جنوبي در نه ماه اول سال 2012 به 25 و پنج دهم درصد رسیده است و پیدا کردن کار برای افراد جویای شغل، به یک دغدغه مهم تبدیل شده است. یکی از علائق مهم مردم این کشور آفریقایی پیدا کردن شغل دولتی است چراکه به خاطر بحران اقتصادی، شرکتهای خصوصی بسیاری ورشکست شده اند و شغل دولتی، تضمینی برای داشتن حقوق است.

چندی قبل پلیس آفریقای جنوبی برای تامین نیروهای مورد نیاز خود برای حضور در پست هاي بازرسي پليس اقدام به درج فراخوان کرد. این بخش از پلیس جز سخت ترین و خطرناک ترین مشاغل پلیس است.

اما نکته جالب در این آزمون آن بود که در امتحانات فوق كه براي جذب تنها 90 نيرو برگزار شد 34، هزار نفر شركت كردند که همین موضوع باعث شگفتی مسئولان پلیس بود. اتفاق تلخ در این آزمون نیز آن بود که دست كم شش نفر در تست آمادگي جسماني پلیس جان باختند.

پزشکی قانونی اعلام کرده این داوطلبان بر اثر از دست دادن آب بدنشان در اين تست، جان خود را از دست داده اند و يك نفر ديگر نيز به علت شدت تست هاي ورودي، خودكشي كرده است و همین موضوع باعث اعتراض رسانه ها و افکار عمومی به نوع امتحان گیری پلیس شده است.

برچسب ها: کنکور ، پلیس ، آفریقا ، شش ، کشته ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار