ميزان محبوبيت فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه به پايين ترين سطح تاريخي خود رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بحران اقتصادي موجب  کاهش شديد  محبوبيت فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه شده است به طوري که در حال حاضر کمتر از پنجاه درصد فرانسوي ها از عملکرد او رضايت دارند. در سال 2013 چالشهاي اقتصادي و اجتماعي زيادي در پيش روي رئيس جمهور فرانسه خواهد بود. 

فردريک دابي معاون موسسه ايفوپ گفت : در ماه دسامبر  امسال ، يعني شش ماه پس از پيروزي فرانسوا اولاند در انتخابات رياست جمهوري  اکثر فرانسويها مي گويند از عملکرد او رضايت ندارند و فقط سي و هفت درصد از آنان از رئيس جمهورشان رضايت دارند. ميزان محبوبيت اولاند در همه قشرهاي سني جمعيتي کشور کمتر از پنجاه درصد است.  به استثناي هواداران احزاب چپگرا به خصوص سوسياليستها،در بين همه گروههاي سياسي نيز طرفداري از اولاند به کمتر از پنجاه درصد مي رسد. از لحاظ تاريخي مي توان گفت اولاند رئيس جمهوري است که زودهنگام  نارضايتي اکثر فرانسويها را  موجب شده  است. 

در تاريخ جمهوري پنجم فرانسه فقط ژاک شيراک بدتر از اولاند رفتار کرده بود يعني پنج ماه پس از پيروزي در انتخابات اکثر مردم فرانسه را ناراضي نگه داشته بود. گائل سليمان مدير کل موسسه نظر سنجي بي وي اي نيز گفت : هرگز هيچ رئيس جمهوري اين قدر سريع حمايت اکثريت را از دست نداده است اما از لحاظ ميزان عدم محبوبيت، نيکلا سارکوزي، بسيار نامحبوب تر از اولاند بود. 

فردريک دابي افزود :نقطه قوت اولاند اين است که وجهه شخصي اش لطمه نديده است. سليمان نيز خاطر نشان کرد: فرانسويها آنقدر از اوضاع نااميد شده اند که کسي عليه اولاند خشمگين نيست چرا که او را مسئول نمي دانند. تا زماني که دولت نتواند نتايج بهتر اقتصادي اجتماعي کسب کند و قدرت خريد مردم را بهتر کند، ميزان محبوبيت اولاند افزايش نخواهد يافت. 
برچسب ها: فرانسه ، اولاند ، نارضایتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار