این روزها که بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال از اهمیت بسیاری برخوردار است، افتخاری نقش اول این جریانات را بازی می کند اما تصمیمات و گفته های متناقض و رنگارنگ وی جو مبهمی را بر فوتسال حاکم کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران این روزها فضای فوتسال کشورمان سنگین و تاریک است. ورود افتخاری به عنوان سرپرست کمیته فوتسال تنها چند روز آشفتگی های این ورزش را آرام کرد اما پس از آن کارشناسان و افراد فوتسالی با مشاهده افکار وی با سوالات زیادی روبرو شده اند بسیاری از مسئولان که ترابیان را باعث شکست های یک سال اخیر می دانستند و گمان می کردند با رفتن این شخص از کمیته می توان جان تازه ای به فوتسال بخشید حالا نگران تصمیم گیری های افتخاری هستند.

تکیه افتخاری بر صندلی سرپرستی کمیته فوتسال با توجه به سابقه مدیریت وی روشن پیش بینی می شد. اما این موضوع که وی هیچ پیشینه ای در فوتسال نداشته بسیاری از کارشناسان را نگران کرده بود زیرا آنها ترابیان را که 6 سال باعث پیشرفت فوتسال شده بود تحت تأثیر افراد و جریانات در این ورزش می دانستند. حالا چه طور یک فرد غیر فوتسالی می تواند مقابل این جریانات دوام بیاورد جلسه های افتخاری به عنوان سرپرست با مدیرعاملان باشگاه ها و تبادل اطلاعات آنها همه را امیدوار کرد که وی بدون توجه به حاشیه ها در نظر دارد که فوتسال را از سراشیبی سقوط نجات دهد.

اما تصمیمات افتخاری و نظرات وی فاصله زیادی با نظر کارشناسان این رشته داشت به طوریکه جامعه فوتسال از شنیدن تصمیمات وی متعجب شدند بحث حضور دوباره جوراندیرو در فوتسال موردی بود که افتخاری طی آن، مخالفت های شدید کارشناسان را نادیده گرفت و بر نظرات خود پافشاری مي کند. این انتخاب ذهنیتی مبنی بر اینکه افتخاری به تنهایی تصمیم گیری نمی کند زیرا یک مدیر تازه وارد و ناآشنا با فوتسال قادر نیست در این مدت کوتاه تصمیمات مهم بگیرد را در فوتسالی ها ایجاد کرد، اما نگرانی دیگر و مهمتر بزرگان این ورزش در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی است. افتخاری که هفته گذشته با اعلام نام خسوس به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری آشوبی در جو این ورزش به پا کرد و با دیدن مخالفان خود نام سه سرمربی ایرانی را اعلام کرد تا کسی رو به رویش قرار نگیرد، این بار با زیر سوال بردن مخالفان خسوس مرتبه این مربی را که در زمان ترابیان و در جام جهانی نتوانست کاری برای فوتسال انجام دهد، بالا برد تا آخرین مدرک برای اینکه او به طور مستقل تصمیم گیری نمی کند را به دست متعرضان دهد.

لازم به ذکر است وضعیت مبهم کادر فنی تیم ملی فوتسال و رابطه تنگاتنگی که افتخاری با فدراسیون فوتبال داشته این ذهنیت را به وجود آورده که این مدیر تازه وارد در سر دارد با کنار گذاشتن فوتسالی ها از مربیان فوتبال در کادر فنی بهره گیرد و با توجه به تصمیمات عجیب و مقطعی افتخاری این موضوع دور از ذهن نیست، این در حالیست که اولین خواسته مسئولان فوتسال از وی مستقل شدن این رشته از فوتبال بوده و برخی نیز اعلام کرده اند اگر این استقلال به آنها داده نشود از فوتسال و مسابقات کناره گیری می کند.

در صورتیکه برخلاف صحبت ها و تعهدات افتخاری، شخصی فوتبالی هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده گیرد، باید منتظر موجی از اعتراضات و متشنج شدن فضای این ورزش بود اما سخنان افتخاری و سابقه مدیریت وی که سلاح او مقابل معترضان است عملکرد دیگری را از او در ذهن مردم می سازد با توجه به این جریانات آینده مبهم فوتسال، تصمیمات متغیر افتخاری و با در نظر گرفتن افراد پشت پرده ای که مسابقه مدیریت ترابیان را نیز پس از چند سال زیر سوال بردند باید منتظر ماند و دید عملکرد این مدیر فوتسال را به سراشیبی سقوط خواهد کشید، یا نردبانی است برای نجات این ورزش. افرادی که جدایی فوتسال را از فدراسیون فوتبال اولین هدف خود می دانستند حالا مشغول پی گیری سرنوشت کادر فنی تیم ملی فوتسال شده اند، زیرا انتخاب اشتباه یک فرد نالایق به عنوان سرمربی حتی در صورت حل شدن تمام مشکلات فوتسال، باعث درجا زدن این رشته ورزشی می شود و همانطور که امسال جایگاه اول آسیا را تقدیم ژاپن کردیم باید انتظار داشته باشیم در سال های بعدی نیز کشورهای ضعیف آسیایی به رقیبی جدی برای ایران تبدیل شوند.

با این اوصاف موضوع برگزاری جام حذفی، مستقل شدن فوتسال از فوتبال و گرفتن نائب رئیسی برای این رشته کنار گذاشته شده است تا جامعه فوتسال شاهد تصمیم نهایی افتخاری در مورد سرمربی کادر فنی تیم ملی باشد، آنگاه اگر صلاحیت وی تأيید شده موضوعات دیگر نیز به میان می آید و در غیر این صورت باز هم باید شاهد دو دستگی ها باشیم./آق
برچسب ها: فوتسال ، خسوس ، ترابیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار