مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش 11 درصدی مرگ موتو سواران در مازندران خبر داد.

عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی را 149 نفر اعلام کرد و گفت : در هشت ماهه امسال تعداد 617 نفر در حوادث رانندگی در استان کشته شدند که از این تعداد 149 نفر موتورسوار هستند که 139 نفر آن مرد و 10 نفر زن بودند.

وی افزود : ساری با تعداد 35 نفر و بابل با 19 بیشترین و نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند و بیشترین فوتی در ماه‌های مهر و تیر به ترتیب با 22 و 18 و کم‌ترین آن با تعداد 8 نفر در آبان ماه است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال است که تعداد آنها 44 نفر و بعد از آن گروه سنی 11 تا 20 سال با تعداد 37 نفر است.

عباسی درباره تحصیلات متوفیان گفت : 42 نفر راهنمایی، 24 نفر دبیرستان، ابتدایی 25 نفر، دیپلم 26 نفر، لیسانس 6 نفر، فوق لیسانس و بالاتر1 نفر نامعلوم هم یک نفر است.

وی افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در هشت ماهه امسال بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم./ع


برچسب ها: مرگ ، موتو ، سواران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.