پزشکان جراح دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به خارج کردن یک توده 28 کیلوگرمی از شکم یک بیمار شدند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر محمد جواد قمری عضو تیم جراحی در این خصوص اظهارکرد: این عمل بر روی یک خانم 55 ساله اهل یکی از شهرستانهای استان خراسان شمالی در مرکز آموزشی ، پژوهشی درمانی قائم (عج) مشهد با موفقیت انجام شد .

این جراح متخصص عمومی با اشاره به اینکه بیمار با علائمی از جمله بزرگ شدگی شکم و ناتوانی در راه رفتن به کلینیک ویژه بیمارستان قائم مراجعه کرده بود اظهار داشت : پس از انجام اقدامات تشخیصی و تصویربرداری از شکم بیمار مشخص شد که توموری وسیع از عمق لگن تا زیر دیافراگم را فرا گرفته است .

قمری خاطر نشان کرد : وسعت این تومور به قدری بود تمامی شکم و لگن را فرا گرفته بود و عروق شکمی و بافتهای داخلی تحت فشار شدید بود .

عضو تیم جراحی بیمارستان قائم (عج) با اشاره به اینکه تومور بدخیم با ترشح مایع ای ژله مانند تمامی فضای شکمی را فرا گرفته بود افزود: همزمان با برداشت این تومور وسیع (سودومیکسوم پری توان) ، تخمدان ها ، لوله های رحمی ، رحم ، آپاندیس نیز برداشته شد.

قمری مدت زمان انجام این عمل را 4 ساعت اعلام کرد و خاطر نشان کرد : بیمار در حال حاضر در بخش مراقتهای ویژه بستری است و پس از دوران نقاهت اقدامات شیمی درمانی نیز بر روی وی آغاز خواهد شد .

وی علت بروز این نوع تومورها را بر اساس رفرانس های جدید جراحی و زنان که در سال 2012 منتشر شده است منشاء تخمدان و آپاندیسی اعلام کرد و گفت : این تومورها به صورت کیست های متعدد در محیط شکم رشد کرده و به سرعت رشد می کنند.

عضو تیم جراحی بیمارستان قائم (عج) مشهد با اشاره به اینکه بروز این گونه تومورها در زنان شایعتر است اظهارکرد : این توده ها بدون علامت هستند اما توجه به بهداشت و مراجعه منظم به پزشکان متخصص زنان ضروری است و بروز احساس پری شکم ، احساس سنگینی در لگن، اختلال در دفع مزاج ، و سیری زودرس از جمله علائم این بیماری به شمار می رود ./ع

برچسب ها: خروج ، توده ، شکم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.