رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی وزارت عنوان تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی سی و شش پروژه با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان را در کنار سایر پروژه ها در دست قرار داد دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ منصور انبیاء، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی صبح امروز طی سخنرانی که با تقدیر از پژوهشگران و فناوران این حوزه در سالن همایش های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد گفت:  هم اکنون 30 آزمایشگاه تحقیقاتی در این پژوهشگاه وجود دارد و با توجه به این که  تمامی افرادی که در این پژوهشگاه مشغول به کار هستند كه  از نخبگان کشور به شمار می آیند.  این مرکز تحقیقاتی با وجود چنین امکاناتی با دانشگاه های بزرگ کشور  درحال بررسی و تحقیقات است و هم اکنون می توانم بگویم که  36 پروژه با اعتبار دو و نیم میلیون تومان در دست قرار داد داریم.

وی افزود: قبل از سال 90 در اجرای پروژه های صنعتی  فعالیت چندانی نداشتیم اما  تا در سال 90 و البته سال 91  با 14 و 17 پروژه فعالیت خود را در پروژه های صنعتی نشان داده ایم چنانچه تا پایان امسال 27 پروژه منعقد می شود.

وی به حوزه صنایع دفاعی اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع دفاعی و ارتباط آن با این پژوهشگاه دفتری افتتاح شد که با تمامی ظرفیت های خود در این پروژه ها حضور داریم.

وی به حوزه صنایع دارویی اشاره کرد و گفت: تاکنون  40 قلم دارو را تولید کرده ایم و وارد زیر ساخت دانش فنی در عرصه دارو شدیم، همچنین در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز باید بگویم که سندی برای کاتالیز به تصویب رسیده و همکاری های گسترده ای با بخش های مختلفی در این زمینه داریم.

وی اظهار داشت: یکی از فعالیت های این پژوهشگاه حضور در پروژه های کلان ملی است که با اعتبار 50 میلیارد تومانی به این پژوهشگاه توانسته ایم در این زمینه نیز حضور داشته باشیم.

انبیاء تصریح کرد: در حوزه استاندارد تفاهم نامه ای بین پژوهشگاه شیمی و پژوهشگاه استاندارد به امضا رسیده است و همچنین این پژوهشگاه با هدف پژوهش طراحی و ساخت تجهیزات در حوزه کاربردی نیز  فعالیت مستمری دارد.

وی تصریح کرد: افتتاح مرکز پژوهش و تولید مواد شیمیایی تولید دانش فنی سنتز مواد شیمیایی، تولید دانش فنی سنتز مواد اولیه دارویی و کشف دانش فنی 150 نوع مایع یونی از جمله فعالیت هایی است که  این مرکز در حوزه پژوهش و فناوری داشته است و در دو سال اخیر  به اندازه بیست سال دانشجو این مرکز جذب کرده است./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار