آرتروز شايع ترين بيماري مفاصل كه در افراد عادي و نيز ورزشكاران حرفه اي بروز مي كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آرتروز يا استئوآتريت از شايع ترين بيماري هايي محسوب مي شود و معمولا در افراد بالاي 40 سال ديده مي شود. به موجب اين بيماري غضروف مفصل آسيب ديده و پس از مدتي از بين مي رود.

شايان ذكر است كه علت بوجود آمدن اين بيماري هنوز به طور قطعي مشخص نشده است اما سن،‌جنسيت افراد،‌ ناهنجاري هاي مادرزادي استخواني، چاقي، ضربه و فشار به مفصل زمينه ساز اين بيماري محسوب مي شود.

اين بيماري در افراد بالاي 40 سال در بين خانم ها بيش از آقايان و حتي فوتباليست ها و ديگر ورزشكاران كه مدام در معرض ضربه قرار دارند شايع تر است. در هنگام بوجود آمدن اين بيماري به دليل درد فرد مفصل خود را بيشتر در حالت استراحت نگه ميداردو اين بي حركتي مفصل عضلات را ضعيف مي كند و چون عضلات نقش عمده اي در حفاظت غضروف برعهده دارند بايد ماهيچه هاي دور مفصلي را تقويت كرد.

لذا براي حفظ دامنه و حركت و تقويت عضلات اطراف مفصل بايد ورزش هايي را زير نظر پزشك معالج طرح نمود.

يكي از درمان هاي استاندارد آرتروز به صورت اوليه كاهش درد مفصلي با ورزش هاي تحمل وزن است كه عضلات حمايت كننده را قوي مي‌نمايد.

اين دسته از افراد مي‌توانند به ورزش هاي پياده روي و شنا بپردازند با ورزش كردن عضلات اطراف مفاصل تقويت شده و ثبات مفصل افزايش پيدا مي كند.

البته ورزش كردن نبايد باعث بوجود آمدن درد در مفصل شود و در صورت بروز درد بايد ورزش را متوقف  كرد تا درد جديدي ايجاد نگردد.

افرادي كه نيز دچار اضافه وزن هستند بايد زير نظر پزشك رژيم بگيرند بيماران مبتلا به آرتروز بايد سعي كنند بدنشان را در هنگام راه رفتن يا نشستن در وضعيت صحيحي قرار دهند آب درماني هم به عنوان ورزش و هم به عنوان عاملي جهت تصحيح وضعيت ايستادن و راه رفتن مي تواند كمك كند.

ورزشكاراني كه در فعاليتهاي ورزشي شان به صورت مداوم مورد اصابت ضربه قرار مي گيرند بيشتر در معرض آسيب هاي مفصلي هستند كه در نتيجه منجر به بيماري آرتروز مي شود./آق
برچسب ها: آرتروز ، بیماری ، غضروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار