معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران معتقد است که 83 درصد طلاق‌ها به سبب مشکلات فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ابراهیمی در نشست بررسی علل افزایش طلاق و کاهش ازدواج در غرب مازندران با تاکید بر اینکه نباید نوع نگاهمان به این جلسات تشریفاتی شود، گفت: با نهاد بسیار مهمی به نام خانواده سروکار داریم که در اسلام نیز بدان توجه و تاکید بسیار شده است که این کانون آماج یک سری از ناگواری‌ها و نگرانی‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر به خانواده توجه و تدبیر نشود شاهد سست شدن بنیان‌های اسلامی و مذهبی خواهیم بود، افزود: خانواده باید بسترساز جامعه هدف در نظام اسلامی باشد اما برخی مسائل چون افزایش طلاق برای آینده نظام نگران‌کننده خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: در سنوات گذشته خانواده‌های مذهبی شاهد درخشش‌های متعدد بودیم اما امروز شرایط خانواده در برخی بخش‌ها بویژه طلاق موجب نگرانی شده که باید جدی گرفته شود.

ابراهیمی با تاکید بر توجه ویژه به فرهنگ، آموزش و پرورش و سلامت در تحکیم بنیان خانواده و جامعه گفت: با وجود همه تلاش‌ها و کارهای خوبی که در حوزه خانواده در مازندران صورت پذیرفته اما این زیبنده نیست که اعتقادات دینی و مذهبی به دلیل افزایش آمار طلاق در استانی که در پذیرش تشیع جزو استان‌های شاخص و برجسته است؛ نیست.

وی با اشاره به اینکه طلاق موضوع پیچیده‌ای است که شاید نتوان نسخه‌ای برای آن پیدا کرد، افزود: باید دید چقدر از ظرفیت‌های حوزه علمیه، روحانیت، دانشگاه و حتی بخش‌های اقتصادی برای ازدواج آسان استفاده کرده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه و پیشرفت است، گفت: درست کردن یک خانواده مستحکم به مراتب مهم‌تر از ده‌ها پروژه صنعتی و عمرانی است.

وی با انتقاد از ارائه تسهیلات میلیونی بدون حساب و کتاب در مقابل وام‌های پردردسر ازدواج برای جوانان تصریح کرد: باید به پیامدهای طلاق در جامعه توجه شود، ازدواج موضوعی چندبعدی است که اگر به ابعاد آن به‌صورت مجزا و جداگانه توجه نشود قطعا پیامدها و خسارات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت./ب


برچسب ها: دلیل ، مشکلات ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.