قرار دادن قطره‌هاي چشمي در دسترس كودكان توانست باعث مسموميت و بستري آنها در بيمارستان شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اخبار FDA، قرار دادن قطره‌هاي چشمي OCT‌ در دسترس كودكان زير 5 سال باعث ايجاد علائم خطرناكي در آنها شده است.

براساس اين گزارش محققان افزودند: اگرچه وقوع هيچ مرگ و ميري با استفاده از اين قطره‌ها، كه براي آلرژي‌هاي چشمي استفاده مي‌شود، توسط كودكان گزارش نشده است، اما مصرف اين قطره‌ها توانسته است با ايجاد مسموميت، باعث بروز پرفشاري و كم فشاري خون، تاري ديد، سرگيجه و استفراغ، خواب‌آلودگي شده و حتي در مواردي موجبات كما و استوپور را فراهم نمايد و سبب بستري شدن آنها در بيمارستان شود.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: با توجه به اين كه مسموميت يكي از شايع‌ترين موارد اورژانس‌هاي طب كودكان است و اكثر آنها در سنين 1 تا 5 سالگي رخ مي‌دهد، در اين ميان عدم نگهداري داروها و مواد شيميايي در معرض ديد كودكان و نيز هشدار به صورت آشكار جهت عدم استفاده از آنها به بچه‌ها به شدت ضروري است.

به گفته محققان كودكاني كه مسموم مي‌شوند در همه شرايط با يك سابقه دقيق از اين كه در معرض داروها نظير قطره‌هاي چشمي، اسپري‌هاي ضد احتقان بيني و يا ديگر داروها و مواد شيميايي به اورژانس آورده نمي‌شوند اما شرح حال و معاينات دقيق باليني اغلب اطلاعات لازم جهت تشخيص مسموميت از بيماري عضوي را فراهم مي‌كند، بنابراين پزشك اورژانس هميشه بايد احتمال مسموميت را در نظر بگيرد./ح
برچسب ها: مسمومیت ، کودک ، قطره چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار