وزیر نیرو در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی در استان كرمانشاه گفت: از مجموع 271 طرح ماندگار در وزارت نیرو 22 طرح متعلق به كرمانشاه است و این امر نشانه توجه خاص وزارت نیرو به این استان است

نامجو به اقدامات دولت های نهم و دهم در بخش آب و آبفا اشاره كرد و اظهار داشت: در این دولت ها 320 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش آب و آبفا صورت گرفت و316سد نیز به بهره برداری رسیدو براین اساس حجم و ظرفیت سدهای كشور به 50 میلیارد متر مكعب رسیده است.

وزیر نیرو سرمایه گذاری در بخش برق را 720 هزار میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: ظرفیت تولید برق در كشور به 67 هزار مگاوات رسیده است.

وی به تشریح وضعیت كرمانشاه درباره پروژه های وزارت نیرو پرداخت و گفت: در این استان با در اختیار داشتن نیروگاه های بیستون و زاگرس ظرفیت برق استان به یك هزار و 288 مگاوات رسیده است .وی به افزایش ظرفیت صادرات برق به كشور عراق اشاره كرد و افزود: دو خط 400 كیلو ولت و 230 كیلو ولت برای این منظور فراهم شده است و توانایی صادرات برق سالیانه 5/4 میلیارد كیلو وات ساعت خواهد رسید.

وزیر نیرو میزان بارش های استان را یادآور شد و اظهار داشت: كرمانشاه 2/12 میلیارد متر مكعب بارش دارد كه حدود سه درصد بارش های كشور است و از 5/7میلیارد متر مكعب آب سطحی استان برای 5/4 میلیارد متر مكعب آن برنامه ریزی شده و با اجرای كامل پروژه ها در آینده 50 درصد آب های سطحی استان را مهار می كنیم.

وی به 22 طرح مهر ماندگار وزارت نیرو در استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: این طرح ها شامل هشت سد، 10 طرح آبیاری و زهكشی و سه طرح نیروگاهی است.

نامجو تصریح كرد: به گونه ای برنامه ریزی كرده ایم كه هر سال دو سد در استان كرمانشاه آبگیری شود و براین اساس در سال 90 سدهای زاگرس و آزادی آبگیری شدند در سال 91 سدهای گیلانغرب و تنگه حمام، در سال 92 سدهای جامیشان و زمكان و در سال 93 نیز سدهای قشلاق و آناهیتا آبگیری می شوند.

وی با اشاره به پروژه هایی كه امروز توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید، افزود: سد آزادی كه مراسم آبگیری آن در بهار امسال انجام شد سدی خاكی می باشد كه با ظرفیت 70 میلیون متر مكعب چهار هزار و 100 هكتار از اراضی را تحت پوشش قرار خواهد داد و 27 میلیون متر مكعب آب در اختیار اراضی قرار می دهد. /ب

برچسب ها: نامجو ، نیرو ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.