معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی گنجینه آثار مراجع عظام تقليد در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران تا 30 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ محمد شریف ملک زاده درجريان سفر یکروزه به استان قم از میراث مذهبی اعم از مساجد، بقاع متبرکه و اماکن و بناهاي تاريخي بازدید و با برخی از علما و مراجع عظام دیدار کرد.
براساس این گزارش؛ ملك زاده در اين سفر بر راه اندازي گنجینه آثار مراجع عظام در قم و راه اندازی موزه بزرگان دین در تهران تاكيد كرد و گفت:در گنجینه آثار مراجع عظام قم آثار شخصی، زندگینامه ها، اسناد و نوشته های مراجع به نمایش گذاشته می شود.
او با تاكيد بر اهميت جايگاه مراجع عظام تقليد در راهبري راستين جامعه شيعيان و مسلمانان جهان در طول تاريخ پر فراز و نشيب اسلام و ضرورت شناساندن اين مهم به نسل امروز و آينده شيعيان خاطر نشان كرد:گنجينه آثار مراجع عظام تقليد به همت سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در مجموعه محور فرهنگي تاريخي بيت حضرت امام خميني (ره)در قم ايجاد شده و تا پايان بهمن به بهره برداري مي رسد.
معاون رييس جمهوري در این سفر ضمن بازديد از روند مرمت مسجد اعظم قم و دستور بر پیگیری جدی و مستمر برای مرمت میراث مذهبی این استان از معاون میراث فرهنگی خود خواست تا هر چه سریعتر برای مرمت مسجد اعظم قم و احیای بیت مرحوم آیت العظمی بروجردی(ره) با قید فوریت اقدام کند.
او همچنين براقدام فوري براي ثبت ملي مراسم جشن ميلاد مادر ميراث نبوي حضرت زهرا(س) و ثبت منشور مديريت علوي مبتني بر فرامين حضرت علي(ع) به مالك اشتردر فهرست ميراث معنوي كشور تاكيد كرد.
ملك زاده در جريان اين سفر گزارشي از فعاليتهاي سازمان در حوزه ثبت ميراث معنوي و ملموس از جمله ثبت جهاني تعزيه ، ثبت جهاني مراسم قاليشويان مشهد اردهال ، ثبت ملي 183آيين عاشورايي استانهاي كشور، ثبت دهه امامت و ولايت از عيد قربان تا عيد غدير، ثبت خطبه خواني حضرت زهرا(س) ، ثبت جهاني مسجد جامع اصفهان ، ثبت ملي مناسك حج ابراهيمي و تلاش در جهت مرمت600 مسجد جامع و اماكن مقدس ديگر در جهت احياء،صيانت و معرفي مواريث ارزشمند معنوي و مذهبي ايران اسلامي ارائه كرد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار