ساختار اجتماعی اسلامی و زنبور عسلی الگوی بزرگ مقابله با ساختار اجتماعی جوامع غربی، مورچه ای و تهاجم فرهنگی است.

 حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت:  ساختار زندگی و اجتماعی با توجه به دیدگاه  اسلام  به عنوان یک الگوی بنیادی و مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب  ها و معضلات اجتماعی دارد.
 وی با اشاره به تمایل نسل جدید به ساختار زندگی و اجتماعی جوامع غرب بر گسترش آسیب های اجتماعی افزود:  نسل جدید،  جوانان،با تمایل به آزادی های افراطی و نامناسب جوامع غرب، کمبود امکانات رفاهی و تفریحی ، تضعیف باورهای مذهبی،  بی توجهی به فرهنگ و سنت ایران ، به سمت آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند.
رحمانی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به جوامع غربی و مسلمان گفت:  پیامبر اکرم (ص)  بر طبق دیدگاه اسلام و قرآن با آگاهی نسبت به ساختار زندگی و اجتماعی مورچه مشابه جوامع غربی و ساختار زندگی و اجتماعی زنبور عسل مشابه جوامع مسلمان بهترین الگو را به ما معرفی می فرمایند.
 رحمانی با بیان توضیحات بیشتر در این خصوص گفت:  ترویج فرهنگ مصرف گرایی،  جامعه ستیزی، ستیز جویی،  خود خواهی،  سرقت، قتل و غارت،  مصرف غذاهای ناسالم بدون توجه به محتوای آن ،‌دارای نگرش و دیدگاه منفی، عدم تفکر،  وابستگی به دیگران از خصوصیات ساختار زندگی و اجتماعی جوامع غربی و مورچه ای است.
 وی در پایان با اشاره به اسلام الگوی  مناسب بر کاهش  آسیب های  اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ تولید، صنعت،‌ توسعه و فعالیت های اجتماعی مناسب ، فرهنگ شهادت،‌ایثار، از خود گذشتگی،‌بهداشت فردی و اجتماعی،  توجه به مصرف  مال حلال،  آینده نگری با تقویت با ورهای  مذهبی از خصوصیات ساختار زندگی و اجتماعی مسلمان و زنبور عسل به عنوان الگوی مناسب بر کاهش آسیب های اجتماعی است./ف

برچسب ها: ساختار ، اجتماعی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار