مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد كوثر گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 80 میلیون متر مكعب از آب این سد به مصارف شرب این شهرستان و استان های همجوار رسیده است .

'اسلام قدمی' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این میزان آب در اختیار شركت آبرسانی'خلیج فارس' منطقه جنوب قرار گرفت.
وی اظهار كرد: این شركت تامین بخشی از آب آشامیدنی پنج استان جنوبی كشور شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، كهگیلویه و بویراحمد و فارس را برعهده دارد.
قدمی اظهار داشت: سد ملی كوثر هم اكنون دارای حجم ذخیره آب به میزان 560 میلیون مترمكعب آب است كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
وی تراز نرمال این مخزن بتونی با سطح دریا را 625 متر برآورد كرد افزود: در حال حاضر میزان تراز ارتفاع آب پشت سد كوثر نسبت به سطح دریا 624 متر است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد كوثر تاكید كرد: با توجه به بارندگی های مطلوب اخیر و تكمیل شدن ظرفیت آب این مخزن بتونی، از ساكنان و عشایر مستقر در مناطق زیر دست سد درخواست می شود تا هنگام رها سازی آب سد، حریم رودخانه را رعایت و از اسكان و ورود به مسیر و حاشیه رودخانه كه خطر آفرین است پرهیز كنند.
 سد ملی كوثر در 55 كیلومتری دوگنبدان مركز شهرستان گچساران قرار دارد ./ع

برچسب ها: سد ، کوثر ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.