در بخش دوم گزارش فدراسيون جهاني بسکتبال (فيبا) از بهترين هاي جوانان آسيا در سال 2012 نام وحيد دليرزهان و صالح فروتن دو بازيکن تيم ملي جوانان ايران به عنوان اميدهاي آينده بسکتبال اين قاره مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، به نقل از سايت فدراسيون جهاني بسکتبال (فيبا)؛

در قسمت دوم گزارش مربوط به بهترين هاي جوانان آسيا در سال 2012 که آينده بسکتبال قاره را مي سازند، نام صالح فروتن و وحيد دليرزهان دو بازيکن ديگر تيم ملي جوانان ايران نيز به عنوان آينده هاي بسکتبال قاره معرفي شد.

ادامه اين گزارش را در زير مي خوانيد؛

* "L " براي لي جونگ يون
هيچ راهي براي بيون گذاشتن "لي جونگ يون" از اين ليست وجود ندارد. اين بازيکن کره اي يکي از معدود بازيکنان ليست A تا Z است که در سطح بزرگسالان نيز بازي کرده و نتايج قابل قبولي نيز در اين سطح به دست آورده، وي با آمار دبل_ دبل در بازيهاي جوانان آسيا "اولان باتار" در بين پنج بازيکن برتر جام قرار گرفت.
لي در اين بازيها 18.9 امتياز و 10.9 ريباند داشت.
وي در مسابقات انتخابي المپيک 2012 ونزوئلا نيز در ترکيب تيم بزرگسالان کره جاي گرفت.

* M براي "ميوکي کاوامورا"
يکي ديگر از دختران تاثيرگذار آسيا، سنتر 180 سانتي متري ژاپن است که با ميانگين 14.6 امتياز و 9.6 ريباند در هر بازي از عوامل مدال نقره تيم ملي دختران ژاپن در مسابقات زير 18 سال آسيا بود، اما ارزش اين بازيکن فراتر از اين بحث ها است و ژاپن نيز با بازيکناني مثل ميوکي به دنبال انقلابي در بسکتبال زنان اين کشور است.

* N براي يونيکا ناکامورا
يکي ديگر از آينده هاي بسکتبال بانوان ژاپن که نفر دوم جدول برترين گلزنان مسابقات قهرماني زير 17 سال جهان بود، ميانگين 17.8 امتياز اين بازيکن را در کنار "اولين ماولي" به ليست برترين هاي تورنمنت نزديک کرد.
ناکامورا يک ماه بعد از مسابقات جهاني با ميانگين 11.4 امتياز به نايب قهرماني ژاپن در مسابقات زير 18 سال آسيا هم کمک کرد.

* P براي پالپريت سينگ برار
يک روزنه اميد براي بسکتبال هند، پالپريت با نشان دادن استعداد خود در پست چهار و ميانگين 21.6 امتياز و 8.6 ريباند در بازيهاي زير 18 سال هندي ها را به آينده بسکتبالشان اميدوار کرد.

* S براي صالح فروتن
يکي ديگر از بازيکنان آينده دار ايران که با قد 203 سانتي متر مي تواند در پست فوروارد قدرتي به بسکتبال ايران کمک کند صالح در جريان بازيهاي زير 18 سال آسيا 11.3 امتياز و هشت ريباند در هر بازي داشت و به همراه چند بازيکن ديگر جوانان مورد اعتماد بچيروويچ در تيم بزرگسالان هم قرار گرفت.
فروتن در ليگ امسال زيرنظر مهران شاهين طبع براي دانشگاه آزاد بازي کرده و جزئي از ترکيب آينده دار تيم جوان تهراني است.

* V براي وحيد دليرزهان
بازيکن جوان ديگري از ايران با پتانسيل بالا که هم تيمي صالح فروتن در دانشگاه آزاد است، انتخاب دليرزهان در تيم منتخب ستاره هاي جام قهرماني زير 18 سال آسيا با آمار 14.8 امتياز در هر بازي و آمار 43.9 شوت منطقه اي، چندان عجيب به نظر نمي رسيد.
بايد ديد چقدر تا راه پيداکردن دليرزهان به تيم بزرگسالان طول مي کشد.

* W براي "وانگ ژلين"
بدون اين اسم، ليست برترين هاي سال 2012 آسيا تکميل نمي شد. فوروارد 215 سانتي متري اخبار زيادي را در طول اين سال به خود اختصاص داد. ابتدا با قرارگرفتن در ليست تيم المپيکي چين و سپس رهبري تيم زير 18 سال اين کشور در جريان کسب مدال طلاي آسيا که با ميانگين 22.3 امتياز در هر بازي همراه بود.

* Y براي يانگ ليوي
يک بازيساز و شوتزن با استعداد در بسکتبال دختران آسيا که در فينال زير 18 سال با 20 امتياز درخشيد و با پيوستن به تيم گوانگ دونگ در کنار فيناليست ليگ زنان NBA يعني "تاميکا کچينگز" قرار گرفت.

* Z براي "ژوکي"
"کي" علاوه بر کمک به وانگ ژلين در جريان قهرماني زير 18 سال، در تمام سال 2012 رشد قابل مشاهده اي در هر بار حضور در زمين نشان داد.

در اين گزارش برخي از حروف الفبا جا انداخته شدند تا بازيکن بي جهت در ليست بهترين ها قرار نگيرد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار