به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از يورونيوز، فروش محصولات شرکت جنرال موتورز حدود سه مميز هفت دهم درصد افزايش يافته است درحالي که فروش محصولات فورد چهار مميز هفت دهم درصدبيشتر شده است. بيشترين افزايش در بازار آمريکا به شرکت ژاپني تويوتا مربوط مي شود.
تام ليبي تحليلگر اقتصادي مي گويد: به نظر ما اوضاعي که در سال دوهزار و دوازده آغاز شده در سال دوهزار و سيزده نيز ادامه خواهد يافت. استدلال ديگر اعطاي وام با نرخ بهره پايين است.
مسئله ديگر همچنين ورود مدلهاي جديد به بازار خواهد بود. همچنين بهبود وضع اقتصادي بر افزايش فروش خودرو تاثير خواهد گذاشت.
در چين پيش بيني ها از فروش خودرو به پنج تا ده درصد افزايش مربوط مي شود. اين کاهش نسبي نشانگر کاهش فروش خودروهاي ژاپني در چين در سال دوهزار و دوازده است.
تدابير دولت چين نيز براي محدود کردن تردد خودروها در مراکز بزرگ شهري يکي ديگر از علل اين کاهش است.