هیچ ماده‌ی غذایی طبیعی‌تر و مفیدتر از میوه پیدا نمی‌کنید که سلامتیتان را تضمین کند. برخی از این میوه‌ها بدن شما را از شر نمک جذب شده‌ی بیش از اندازه خلاص می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ مصرف نمک به مقدار کم در برنامه غذایی ما لازم و ضروری است. ولی ما معمولاً 10 تا 20 برابر مقدار مورد نیاز بدن، نمک مصرف می کنیم. البته سه چهارم نمکی که در طی روز مصرف می کنیم بصورت نهفته در غذاهای فرآیند شده و آماده است. فقط یک چهارم آن را در سر سفره یا هنگام پخت غذا، اضافه می کنیم.
 
مصرف میوه بهترین و مناسب‌ترین راه برای حفظ سلامتی است.برخی از این میوه‌ها بدن شما را از شر نمک جذب شده‌ی بیش از اندازه خلاص می‌کند. برای نمک زدایی از بدن به آناناس، سیب، هندوانه، دستگاه مخلوط کن و اگر خواستید به مقدار کمی شکر نیاز دارید.
برای تهیه‌ی این معجون معجزه گر یک عدد آناناس را با دقت شستشو داده، پوست بگیرید و به چهار قسمت تقسیم کنید. سیب را نیز بشویید، پوست بکنید و خرد کنید. یک تکه هندوانه را نیز قاچ کرده و باز هم خرد کنید.
 
میوه های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. آب میوه‌ای که به دست آمده است یک نمک زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود. می‌توانید مقدار خیلی کمی نیز شکر به آن اضافه کنید. به طور مرتب از این آب میوه بنوشید تا نمک بیش از اندازه‌ی بدنتان دفع شود.
 
طبق تحقیقات ،مشخص شده است که،دریافت زیاد نمک، اثرات مضری بر سلامتی ما دارد که شامل موارد زیراست:
 
فشار خون ،سکته قلبی،پوکی استخوان، سرطان معده،بیماری کلیوی،آسم
 
نکته: با کاهش مصرف نمک، در ابتدا ممکن است غذا بی نمک به نظر آید، ولی بعد از گذشت 2 یا 3 هفته، حساسیت گیرنده های چشایی دهان شما افزایش می یابد و می توانید طعم واقعی غذا را چشیده و احساس کنید خیلی هم خوشمزه است.
 
برچسب ها: نمک ، دفع ، آسم ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار