مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: مجموعه فعالیتهای بالادستی در این شرکت پیچیده و گسترده است و توان فنی بالایی را لازم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حمید بورد در مراسم انعقاد قرارداد لرزه نگاری سه بعدی از سه میدان در اهواز این پروژه را یکی از بزرگترین پروژه های مطالعات میادین صنعت نفت برشمرد و گفت: انجام چنین پروژه هایی در مناطق نفتخیز جنوب نشان دهنده توجه و اهتمام ویژه این شرکت به برنامه ریزی و فعالیت بر اساس اطلاعات دقیق و علمی است.
بورد افزود: هم اکنون بر روی نیمی از میادین این شرکت فعالیتهای مطالعاتی در دست انجام است که ازجمله آنها لرزه نگاری سه بعدی میدانهای اهواز، زیلایی و رامین می باشد.

وی به توان متخصصان داخلی در اجرای پروژه های بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه فعالیتهای بالادستی در مناطق نفتخیز جنوب پیچیده و گسترده است که توان بالای علمی و فنی متخصصان این شرکت را اثبات می کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره ضرورت اجرای پروژه های لرزه نگاری گفت: عملیات لرزه نگاری مقدمه شناخت کامل مخازن است که برای انجام مطالعات دقیق برای توسعه میدان و نگهداشت دقیق تر مخزن بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

بورد با اشاره به وسعت و حجم بالای عملیات لرزه نگاری سه بعدی میدان بی بی حکیمه گفت: منطقه بی بی حکیمه از نظر شرایط جغرافیایی از مناطق سخت گذر در حوزه عملیاتی این شرکت محسوب می شود که بالا بودن وسعت لرزه نگاری بر سختی کار افزوده است.

وی با اشاره به توانمندی شرکت ژئوفیزیک دانا که اجرای این پروژه را عهده دار است، گفت: انجام پروژه بزرگ لرزه نگاری 3 بعدی میدان اهواز توسط یک شرکت برتر داخلی بیانگر توان و تخصص شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های بزرگ ملی است و نتایج این پروژه در راستای حفظ و افزایش توان تولید کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: در این پروژه کیفیت داده های لرزه نگاری از اهمیت بالایی برخوردار است که این موضوع باید مورد توجه پیمانکار و ناظران پروژه در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب واقع شود./ع
برچسب ها: فعالیت ، ماطق ، نفت خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.