دبیر انجمن اسلامي مستقل دانشگاه صنعتی شريف گفت: غرب پيشرفت‌هاي علمي ايران بعد از انقلاب را به عنوان بزرگترين تهديد براي خود تلقي مي‌کند، لذا به هر طريق در صدد حذف نخبگان علمي برمي‌آيد.

علي زارعي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اولين سالگرد ترور مصطفي احمدي روشن از سوی ترویست‌های صهیونیستی اظهار داشت: دشمن هميشه به هر طریقی در حال ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران است و باید گفت شدت برخورد با دانشمندان و نخبگان علمي کشور در چند سال اخير به دليل پيشرفت فوق‌العاده ايران در عرصه علمي است.

وي با بيان اينکه غرب براي رسيدن به اهداف خود به هر اقدامي عليه ايران دست مي‌زند، افزود: اتحاد ملت ايران حول حقانيت نظام، گفتمان انقلاب اسلامي از جمله مسائلي است که دشمن با آنها مشکل داشته و هميشه به هر طریقی درصدد ايجاد اخلال در آن است و حذف نخبگان علمي نيز با هدف ضربه وارد کردن به نسل بعد از انقلاب صورت گرفت.

اين فعال دانشجويي با تاکيد بر اينکه پيشرفت‌هاي علمي کشور در سال‌های بعد از انقلاب به عنوان مهمترين خطر براي اردوگاه غرب مطرح است، بيان کرد: غرب و صهيونيسم رشد علمي ايران را به عنوان يک کشور مسلمان بزرگترين خطر و تهديد براي خود تلقي مي‌کنند، لذا به هر طريق سعي در توقف اين حرکت برمي‌آيند.

وي در ادامه دیگر عوامل دشمنی غرب با ایران را اینگونه عنوان و تصريح کرد: تغيير تحولات دنياي امروز در خاورمیانه به ویژه محور مقاومت، الگو‌پذیری از ايران به عنوان يک الگوي ديني- اسلامي در میان کشورهای اسلامی و نهضت توليد علم از سوی ایران از عوامل مذکور برای ضربه زدن به کشور از سوی آمریکا قرار گرفته است.

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه صنعتي شريف خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي در زمان‌هاي مختلف، زهر چشم را از دشمن گرفته تا ديگر شاهد بروز چنين مشکلاتي براي نخبگان علمي کشور نباشيم.

گفتني است،‌ مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود که پس از خروج از منزل در 21 دی ماه سال 1390 ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار، با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) همزمان با سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران مسعود علی‌محمدی به شهادت رسید و همچنین رضا قشقایی، فرد دیگری که همراه شهید احودی روشن بود نیز در بیمارستان جان باخت.

وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای رسمی در مرداد ماه1391 اعلام کرد که توانستنه عوامل اصلی ترور مصطفی احمدی روشن و قشقایی را دستگیر نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دشمن ، دانشمندان ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار