گزارش خبرگزاري رويترز حكايت از آن دارد كه به رغم تحريم‌هاي غرب بر بخش معاملات تجاري با ايران، صادرات محصولات کشاورزي ايران سال گذشته افزايش يافت و فروش پسته و زعفران اين كشور تقريبا دو برابر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرگزاري در بازتاب خبر خبرگزاري فارس گزارش داد، ارزش صادرات پسته ايران در حدفاصل بيست و يکم ماه مارس تا بيستم دسامبر با دو برابر افزايش به 587 ميليون دلار رسيد و موجب شد تا خشکبار در ميان محصولات کشاورزي بيشترين ارزش صادراتي را داشته باشد. 

اين خبرگزاري به نقل از جهانگير پورهمت معاون وزير کشاورزي ايران اعلام کرد صادرات فراورده‌هاي دامي در مقايسه با سال گذشته پانزده درصد افزايش داشته و صادرات محصولات کشاورزي روز به روز رو به افزايش است.  

وي افزود: بيش از 95 درصد محصولات مورد نياز ايران در داخل اين کشور توليد مي‌شود که براي استقلال سياسي اين کشور بسيار حائز اهميت است. 

رويترز ادامه داد تحريم‌هاي غرب بر بخش معاملات بانکي با ايران اعمال شده است صادرکنندگان بسياري از ديگر کالاها و محصولات ايراني را براي دريافت پول خود با مشکل مواجه ساخته است.  

با اين حال بنابر اين خبر؛ صادرات همه محصولات از گوجه فرنگي و سيب زميني گرفته تا هندوانه، کيوي و سيب سال گذشته افزايشي چشمگير داشت. 

رويترز در پايان اذعان کرد که تحريم‌ها بايد جلوي صادرات ايران را مي‌گرفت ولي گويا تحريم‌ها بي تأثير بوده است.
برچسب ها: تحریم ، ایران ، اذعان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار