نامزدی "چاک هاگل" بیش از "جان کری" محل بحث و مجادلات رسانه‌ای است، این در حالی است که هاگل طی روزهای اخیر، هدف شدیدترین حملات رسانه‌های نومحافظه‌کار و وابسته به لابی یهود در آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، چاک هاگل در 4 اکتبر 1946 نورث پلت، نبراسکا، آمریکا در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد، پدرش آلمانی بوده و مادرش تبار لهستانی و ایرلندی دارد.

هاگل کهنه سرباز جنگ ویتنام، در خدمت ارتش پیاده نظام آمریکا بود و در دورانی که فرماندهی یک جوخه پیاده نظام را بر عهده داشت 2 بار مدال پرپل هارت، مدال صلیب شجاعت ویتنام، مدال تقدیر ارتش و نشان پیاده نظام مبارز این کشور را دریافت کرده است.

هاگل سیاست‌مدار و سناتور سابق ایالات متحده امریکا از ایالت نبراسکا است، وی اولین بار در سال ۱۹۹۶ با پیروزی در انتخابات، به مجلس سنا راه یافت.

وي در سال ۲۰۰۲ برای بار دوم در انتخابات مجلس سنا به پیروزی دست یافت و سرانجام در سال ۲۰۰۸ فعالیت سیاسی‌اش در سنا به پایان رسید.

چاک هاگل در حال حاضر رئیس شورای آتلانتیک و نایب رئیس هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهور است.

وی همچنین در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه جرج‌تون به عنوان استاد تدریس می‌کند.

از هاگل به عنوان جمهوری‌خواه معتدل نام برده می‌شود، اما آنچه که بیش از هرچیز تیغ انتقادات را به روی او گشوده است، سوابق ضدصهیونیستی او است. همچنین بسیاری از جمهوری‌خواهان هاگل را فردی غیرقابل اطمینان می‌دانند.

هاگل دارای پیشینه دشمنی با رژیم جعلی صهیونیستی و لابی آن در آمریکا طی 10 سال گذشته بوده است، وی در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که، برخلاف هم‌ ردیفانش، از "لابی یهودی" هیچ وحشتی ندارد.

سال بعد نیز، نامه‌ای را که در آن از اوباما خواسته شده بود وارد مذاکره مستقیم با حماس شود امضا کرد، مدتی بعد در همال سال، اعلام کرد که "به باور من، امکان تغییر در طرز فکر استراتژیک و سیاست‌های سوریه وجود دارد ؛سوریه خواهان گفتگو در بالاترین سطح است و همه گزینه‌ها نیز روی میز است."

زمانی که هاگل هنوز در سنا بود، بیان کرد که حمله نظامی علیه ایران، اقدامی ناپایدار، غیرعملی و غیرمسئولانه است. وی، یکی از 2 سناتوری بود که در سال ۲۰۰۱ بر ضد تجدید لایحه تحریم علیه ایران و لیبی رأی داد.

وي همچنین در سال ۲۰۰۷ نیز علیه شناسایی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی رأی داده است.

چاک هاگل، یکی از نامزدهای اصلی منتخب در دور دوم ریاست جمهوری اوباما برای پست وزارت دفاع است. یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه گفته است که این نامزدی می‌تواند برای کاخ سفید زهرآگین باشد.

در دسامبر ۲۰۰۵، هاگل یکی از ۲۷ سناتوری بود که از امضای نامه‌ای که از بوش درخواست شده بود که آمریکا بر فلسطینیان فشار بیشتری وارد کند سر باز زد.

در ژوئیه ۲۰۰۶، هاگل به دیدار بوش رفت، درست در زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی پس از حملات گروه‌های تروریستی فلسطین و ربودن 2 سرباز ارتش رژیم جعلی صهیونیستی و پرتاب موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، دست به حملات تلافی‌جویانه علیه حزب‌الله زده بود، خواستار آتش‌بس فوری شد.

همچنین در آگوست ۲۰۰۶، یکی از ۱۲ سناتوری بود که از امضای نامه‌ای که در آن از اتحادیه اروپا خواسته بودند حزب‌الله را یک سازمان تروریستی اعلام کند، خودداری کرد.

وزارت دفاع آمریکا یکی از جایگاه‌هاي کلیدی و تعیین‌کننده سیاست خارجی این کشور است که بر این اساس، رویکرد آن می‌تواند جنگ‌طلبانه یا ضدجنگ  تعیین شود.

نامزدی چاک هاگل  بیش از جان کری محل بحث و مجادلات رسانه‌ای است، این در حالی است که هاگل طی روزهای اخیر هدف شدیدترین حملات رسانه‌های نومحافظه‌کار و وابسته به لابی یهود در آمریکا قرار گرفته است.

طی دوره 4 ساله پیش روي اوباما شاهد چالش‌های راهبردی بیشتری میان آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در موضوعات مشترک خواهیم بود که می‌توان توافق بر سر راه حل تشکیل 2 دولت مستقل تا توقف شهرک‌سازی‌ها و بازگرداندن بیت‌المقدس به فلسطینیان، توافق یا مذاکره احتمالی آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای و اختلاف‌نظر با رژیم غاصب صهونیستی بر سر نحوه برخورد با ایران و کاهش احتمالی فشارها بر سوریه را نام برد در نتیجه تعیین وزیر دفاع آمریکا یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های سیاسی اوباما خواهد بود که بايد ديد وي براي اين پست مهم چه شخصي را برمي‌گزيند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چاک هاگل ، آمریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار