معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به شش گام آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و همراهی فتنه و انحراف در انتخابات آینده گفت: آمریکا ضربات زیادی از بیداری اسلامی خورده و عمق استراتژیک نبرد ما در کنار کاخ سفید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدعلی آسودی" در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به راهبرد‌هایی که قرآن به ما ارائه داده است، اظهار داشت: همان‌گونه که امام(ره) و رهبری به این راهبرد‌ها عمل کرده‌اند، با عمل به آنها سعادت این دنیا و آن دنیا به دست خواهد آمد و مقام معظم رهبری نیز در جمع حافظان قرآن فرمودند که همه موفقیت‌های ما در انقلاب، پیروزی در جنگ، بیداری اسلامی و ... برای این است که یک قدم برای قرآن برداشته‌ایم و خدا همه این برکات را به خاطر این یک قدم داده است.

وی افزود: امام(ره) و شهدا به این راهبرد ایمان داشته و عمل کرده‌اند و آن راهبرد قرآنی این است که اگر خدا شما را یاری کند کسی بر شما پیروز نخواهد شد و اگر رهایتان کند غیر از او کیست که یاریتان کند؛ پس مؤمنان باید بر خدا توکل کنند.

آسودی با اشاره به دهه ولایت و بصیرت از 9 دی تا 19 دی تصریح کرد: امروز جوانانی هستند که بیشتر از هشت سال دفاع‌مقدس پای کار انقلاب اسلامی بوده‌اند، اما باید آن 8 سال مورد تجزیه و تحلیل برای پیروزی‌های آینده قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به سالروز عملیات سرنوشت‌ساز کربلای 5 گفت: پیشینه این عملیات به این ترتیب بود که با عدم موفقیت در عملیات بدر در سوم دی ماه 64، امام خمینی(ره) به فرماندهان جنگ مانند "محسن رضایی" و "شمخانی" که از این ناکامی ناراحت بودند پیام دادند که «شنیده‌ام که از این عدم موفقیت ناراحت و عصبانی هستید اما پیامبر و حضرت امیر(ع) هم در بعضی جنگ‌ها با عدم موفقیت مواجه می‌شدند، بجای ناراحتی بهتر است از تجربه این عملیات برای عملیات‌های بعدی استفاده کنیم»؛ لذا استارت عملیات والفجر 8 زده شد که این نشان‌دهنده نقش ولایت فقیه در بعد نظامی و نگاه استراتژیکی بود که از عدم موفقیت باید پیروزی بدست بیاید مانند سال 88 که رهبر معظم انقلاب از دل تهدید فرصت پدید آوردند و حماسه 9 دی آفریده شود و رهبری الهی همین است.

آسودی اظهار داشت: عملیات کربلای 4 نیز سخت‌تر از عملیات بدر بود؛ اما در عملیات والفجر 8 فاو را گرفتیم و تا ام‌القصر‌ و سکو‌های البکر‌ کویت پیش رفتیم و سپس ماشین جنگی رژیم بعثی عراق در عملیات کربلای 5 درهم شکسته شد زیرا ما باید منطقه‌ای را انتخاب می‌کردیم که اهمیت سیاسی، نظامی و اقتصادی داشته باشد و بصره منطقه‌ای مهم بود. کما اینکه خبرنگاران اعلام کردند فاو چشم بصره و بصره چشم عراق بود که ما در والفجر 8 یک چشم آن را زدیم و در عملیات کربلای 5 باید چشم دیگرش را می‌زدیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع، 200 گردان عملیاتی در این عملیات داشتیم، افزود: نزدیکی منطقه کربلای 4 به کربلای 5 موجب می‌شد تا نیازی به نقل و انتقال زیاد نداشته باشیم و از طرفی عراق که از عدم موفقیت ما در کربلاي 4 مغرور شده بود نیرو‌هایی را به منطقه والفجر 8 آورده بود تا فاو  را باز‌پس گیرد، لذا باید حتما عملیاتی انجام می‌دادیم که یکی از اهداف ما دسترسی به بصره بود.

آسودی تصریح کرد: دشمن بعثی غافلگیر شده بود و تصور نمی‌کرد که پس از 15 روز فاصله از عدم موفقیت قبلی ما بتوانیم روحیه نیروها را بازسازی کرده و عملیات را آغاز کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه اظهار داشت: این عملیات به قدری مهم بود که آمریکا و ناتو احساس خطر کردند و دستاوردهای ما در این عملیات بسیار گران‌قیمت بود، زیرا از موانعی عبور کردیم که به تصور عراقی‌ها محال بود و رزمندگان ما واقعا جنگ مردانه‌ای صورت دادند.

وي ادامه داد: سپاه و بسیج، جایگاه ویژه‌ای در این عملیات داشتند و پس از آن در سطح بین‌الملل، اولین نتایج آن با دستپاچگی استکبار بود و برخی از بندهای قطعنامه 598 به نفع ما تنظيم شد.

آسودي اضافه کرد: آمریکایی‌ها که نمی‌خواستند ایران به صورت پیروز نظامی درآید ناو‌ها و ناوچه‌های خود را به خلیج فارس آورده و حضور مستقیم در این منطقه داشتند؛ از سوی دیگر در مرداد ماه 66 با عملیات سعودی‌ها در مکه تعداد زیادی از حجاج را در منطقه امن شهر الهی به شهادت رساندند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه افزود: با توجه به پیروزی‌های ایران در عملیات والفجر و کربلای 5، آمریکایی‌ها اعلام کردند که پرچم‌های خود را در کشتی‌هایشان نصب می‌کنند و چهار ناو خود را با تجهیزاتی مین‌یاب، بالگردها و هواپیماها به منطقه آوردند و کاخ سفید شخصا عملیات علیه ایران را به دست گرفت و این نبردی بین سران کفر و سران جمهوری اسلامی بود، لذا امام(ره) فرمودند که اگر به جای رزمندگان باشم در اولین حرکت شاخ آمریکا را می‌شکنم. امام(ره) که دوره نظامی ندیده بود اما این طور نگاه استراتژیکی را مطرح می‌کند که هر یک اولین ضربه را بزند پیروز است. بنابراین ما هم در یک عملیات عظیم و ویژه اولین مانور و رزمایش را در خلیج فارس انجام داده تنگه هرمز را بستیم و کری خواندیم.

آسودي در ادامه تصريح کرد: بسیجیان و سپاهیان، کشتی بریشتون(بريجستون) را در نقطه‌ای مهم منفجر کردند که در این عملیات، شهید نادر مهدوی و بیژن گرد، کاری کارستان کردند و با انجام سه نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها آنچنان سیلی به آنها در خلیج فارس زدند که آمریکایی‌ها گفتند "پاسداران کابوس وحشتناک ما هستند".

وی افزود: با وجود قوای کمتر اما با توکل بر خدا طبق آیه راهبردی قرآن، قدرت واقعی ما نشان داده شد و این تیری است که خدا می‌زند و نه ما که به یاری خدا شلیک‌ها از بین همه ناوها عبور کرد تا به بدنه بریشتون بزند و آمریکایی‌ها هیچ غلطی نخواهند کرد.

آسودی با اشاره به اینکه نعمت ولایت فقیه را خداوند به ما داده است، گفت: هنگامی که قطعنامه 598 صادر شد و همه آن را پذیرفتند ما اعلام کردیم که "نه می‌پذیریم" و "نه نمی‌پذیریم" و اصلا جمهوری اسلامی آمده تا معادلات و چارچوب‌های قدرتمندان جهانی را بهم بزند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه افزود: یک سال بعد در 27 تیر 67 آن را پذیرفتیم و آن موقع فهمیدیم که امام(ره) چه نگاهی داشت، زیرا ایشان فرمودند صدام و آمریکا قابل اعتماد نیستند. اما برخی در داخل حرف از صلح می‌زدند. اکنون کسانی که به دنبال رابطه با آمریکا هستند نمی‌فهمند دو روز بعد در 29 تیر از چند جبهه میانی و جنوبی کشور و همچنین از طرف منافقین مزدور و کثیف که از سراسر اروپا و آمریکا جمع شده بودند می‌خواستند اهدافی که در 8 سال جنگ به آن نرسیده بودند را به دست آورند اما حضرت آیت‌‌العظمی خامنه‌ای در نماز جمعه فرمودند که من به جبهه می‌روم و هر کس که مرد جنگ است بیاید؛ بنابراین با این حرکت رژیم صدام و منافقین، عدم پایبندی آنها و آمریکا به صلح برای همه ثابت شده است.

وي با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: عملیات کربلای 5 در جامعه امروز هم وجود دارد اما شکل و صحنه آن متفاوت است و هشت ماه دفاع مقدس در سال 88 بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از دوران جنگ بود. استکبار با همه توان خود و سران فتنه، این خبیث‌های ملعون که ادعای همراهی با امام(ره) و انقلاب را داشته و برخی از مردم را فریب داده و به کف خیابان آوردند به صحنه آمده و بنابر اظهارات احمقانه اعلام کردند که می‌خواهند ولی فقیه و نظام را پایین بیاورند.

آسودي افزود: آمریکایی‌ها گفتند که "اشتباه کردیم که یک باره به سوی برندازی رفتیم"، آنها درحال حاضر 6 گام را در نظر گرفته‌اند که اولین آن تأثیر محاسبه است که محاسبه مسئولان و مردم ایران را در مسائلی مانند هسته‌ای و صحنه نبرد در سوریه از طریق عوامل داخلی خود تغییر دهند".

وي دومين گام آمريکا را تغییر در پیشنهاد دانست و ادامه داد: سومين گام تغییر سیاست از طریق نفوذ، چهارمين گام تغییر رفتار، پنجمين گام تغيير ساختار و در نهایت، ششمين گام، تغییر رژیم است.

آسودی با بيان اينکه ما در انتخابات سال 92 فقط با فتنه مواجه نيستیم، بيان کرد: ما هم با گروه منحرف و هم با فتنه‌گران مواجهيم و همين دو گروهي که مي‌بينيم گاهي براي هم شاخ و شانه مي‌کشند به هم رسيده و دست به دست هم مي‌دهند و ائتلاف مي‌کنند.

وي با اشاره به اين که آمريکايي‌ها ضربات زيادي از انقلاب اسلامي خورده‌اند، تصريح کرد: يکي از دستاوردهاي حماسه 9 دي بيداري اسلامي در منطقه است و مردم منطقه به مدل بيداري اسلامي اميدوار شده‌اند؛ حتي جنبش ضد وال استريت در آمريکا و جنبش‌هاي اعتراضي در اروپا نيز از دستاوردهاي مقاومت 8 ماهه ملت ايران و حماسه نه دي در سال 88 است.

معاون فرهنگي و تبليغات سپاه افزود: يک روز در همين خيابان‌هاي جمهوري اسلامي با نمايندگان آمريکايي‌ها مي‌جنگيديم، اما الان نبرد ما در کنار کاخ سفيد است و يا در کنار سرزمين‌هاي اشغالي توسط رزمندگان حزب الله، حماس و جهاد اسلامي صورت مي‌گيرد؛ لذا نبرد ما عمق استراتژيک پيدا کرده است و بايد اين آمادگي را براي نبرد حساس و مهم‌تر ديگري حفظ کرده و پشت سر ولايت حرکت کنيم.

آسودي درباره برخي از تهديدات آمريکايي‌ها به بمباران هسته‌اي ايران گفت: آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند و ما بيشتر حواسمان به داخلي‌هاست؛ آمريکايي‌ها مي‌دانند که امام(ره) راهبردي به ما داده که اگر عليه همه دين ما اقدام کنند ما عليه همه دنياي آن‌ها قيام مي‌کنيم، زيرا آن‌ها اهل دنيا هستند و با کوچکترين لطمه‌اي مي‌ترسند و مثل ما نيستند که مي‌گوييم اگر بکشيم يا کشته شويم پيروزيم.

وي افزود: ما به مردم جنبش ضد وال استريت که مسيحي هستند گفتيم که جنبش 99 درصدي شما بر آن يک درصد پيروز است و اين را قرآن ما مي‌گويد که شما پيروزيد زيرا خداوند وعده داده که مستضعفين، وارث زمين خواهند بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در پاسخ به سوالي مبني بر نقش محسن رضايي و "ميرحسين موسوي" در نوشيدن جام ظهر توسط امام(ره) اظهار داشت: در شرايط بين‌المللي آن زمان، هواپيماي ايرباس ما را با مسافر زدند  که به علت پيروزي‌هاي نظامي ما بود و در شرايط داخلي هم تحريم‌ها به مراتب بيشتر بود و از لحاظ مواد غذايي و فروش نفت، مشکلات و فشار زيادي وجود داشت؛ لذا دولت بايد از دفاع مقدس حمايت مي‌کرد و اعتبار مي‌داد تا رزمندگان بتوانند بجنگند، از سوي ديگر صدام نيز به بازپس‌گيري مناطق با همه امکانات متعارف و نامتعارف مانند بمباران شيميايي با سيانور و بمب‌هاي تاول‌زا و انواع توپخانه‌ها و کاتويوشاها آتش سنگيني را با حمايت همه‌جانبه آمريکا به راه انداخته بود؛ آمريکايي‌ها همه سيستم‌هاي ماهواره‌اي را قفل کرده و اجازه پرواز هواپيماها را نمي‌دادند و در کربلاي 5 هم ناتو و آمريکا با انواع شناورها و بالگردها در منطقه حضور يافتند و وضعيت را به جايي رساندند که پذيرش قطعنامه 598 انجام شود، اما اين زمان ديگر مانند آن زمان نيست که برخي بخواهند جام ظهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند.

وي درباره کار گسترده نيروهاي مسلح و سپاه در حوزه جنگ نرم گفت: قرارگاهي به اين عنوان وجود دارد که سپاه و بسيج در استان‌هاي مختلف در اين زمينه کار مي‌کنند، اگر چه هجمه دشمن و ماهواره‌ها سنگين است، اما اگر ما کار نمي‌کرديم به مراتب وضعيت بدتر مي‌شد؛ ما بايد براي پيشگيري بيشتر کار کنيم، زيرا معمولا در مقابله بهتر عمل مي‌کنيم، اما در پيشگيري بايد توجه بيشتري داشته باشيم.

آسودي تصريح کرد: از الان مسئوليت داريم تا سران فتنه و منحرفين را کنترل کنيم؛ امسال فتنه و مشکلات ما، قبل از انتخابات است و سپاه و بسيج و مجموعه نيروهاي مسلح در اين زمينه کار مي‌کنند و مقام معظم رهبري نيز همين انتظار را از ما دارند.

وي افزود: حضرت آقا در دوم شعبان سال 90 فرمودند که هويت سپاه که هويت پاسداري است نبايد به مفهوم محافظه‌کارانه تلقي شود، بلکه پاسداري يعني نگهداشتن و حفظ کردن انقلاب که به معاني حرکت پيش‌رونده و پرشتاب به سوي هدف‌هاي ترسيم شده است. هدف‌ها، اصول وارزش‌هايي که عوض نمي‌شوند و ايجاد جامعه اسلامي با استقرار عدالت، توحيد و معنويت و انسان‌سازي و سرانجام، تعالي و تکامل الهي را در بر مي‌گيرند و پاسداري از انقلاب نيز به همين معناي پيش‌روندگي است؛ لذا براساس فرموده رهبر معظم انقلاب؛ همه پاسدار انقلاب هستيم.

آسودي تاکيد کرد: در شرايط کنوني بايد حواسمان جمع باشد چرا که ماه‌هاي آينده روزهاي سختي در پيش رو داريم و دشمنان، برنامه‌ريزي گسترده‌اي را انجام داده‌اند و تجربياتي از فتنه 88 و حماسه 9 دي کسب کرده‌اند و گفتند که به جاي يک طيف بايد دو طيف را در برگيريم و به جاي يک روش براي تغيير نظام، بايد شش روش را به کار گيريم؛ اما به برکت نفس گرم مقام معظم رهبري که در 29 خرداد 88 با سوز و گداز و عشق و علاقه فرمودند که "ما آبرو جان ناقابلي داريم که با آقا امام زمان (عج) معامله مي‌کنيم" و هم‌چنين به برکت خون شهدا و رزمندگاني که در خون خود غلطيدند و قطعه قطعه شدند نمي‌گذاريم که دشمنان به اهداف خود برسند و اگر ما هم بگذاريم مگر خدا مي‌گذارد؟

وي در پايان خاطرنشان کرد: امروز صحنه نبرد ما در سوريه بين جبهه مقاومت و جبهه باطل است که بايد به آن توجه کنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: عمق ، استراتژیک ، نبرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار