سرپرست اداره كل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 620 موقوفه منفعتی و انتفاعی در استان وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسین سالاری افزود: این موقوفات شامل سه هزار موقوفه انتفاعی (مسجد، حسینه و زینبیه) و 620 موقوفه منفعتی (واحد یا زمین مسكونی و تجاری اهدایی از سوی خیران) است. وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاكنون 30 واحد تجاری و منزل مسكونی توسط خیران سیستان و بلوچستان وقف شده است.
 وی گفت: طبق آمار میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان بیش از 40 بقعه در استان وجود دارد كه 9 مورد از آنها شناخته شده و مطرح هستند و مردم برای زیارت به این محل ها مراجعه می كنند.
سرپرست اداره كل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: بی بی دوست و سید باقر زابل و سید مهدی ایرانشهر از معروف ترین بقعه های استان بشمار می روند كه هر ساله پذیرای زیارت كنندگان هستند.
وی با اشاره به نام گذاری 21 تا 27 دی ماه به عنوان هفته وقف اظهار داشت: غبار روبی از گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، سخنرانی در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه و ایستگاه پاسخگویی به سوالات مردمی با كمك مبلغان، همایش های مختلف در معرفی جایگاه وقف و تجلیل از واقفان از مهمترین برنامه های اجرایی ویژه گرامیداشت این هفته در سیستان و بلوچستان خواهد بود./ع
برچسب ها: وجود ، موقوفات ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.