روزی که سایپا از اولین خودرو ملی خود رونمایی کرد، این خبر را هم منتشر کرد که تا سه سال بعد نسخه فیس لیفت و هاچبک این خودرو را نیز عرضه خواهد کرد.
به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، البته از مدت وعده داده شده زمان بیشتری گذشته، اما ظاهرا بعد از سایپا 151 پروژه تیبا هاچ بک هم روزهای نهایی خود را سر میکند.
رندرها و طرحهای زیادی از این خودرو منتشر شده که البته بسیار مبتدیانه بوده و شباهت زیادی با پروژه نهایی ندارند. در این بین میتوان گفت طرحی وبسایت دیگس اقدام به انتشار آن نموده بیشترین میزان شباهت با تیبا هاچ بک را دارد.
با عبور از تمامی رندرها به تصویری از نمونه اولیه ساخته شده از این خودرو میرسیم که اخیرا در یکی از تالارهای گفتو گوی خودرویی منتشر شده و به شبکههای اجتماعی نیز راه یافته است.
فرم درب ردیف عقب خط شانه و همینطور خطی که روی گلگلیر عقب نقش بسته، مهر تاییدی هستند که این تصویر متعلق به تیبا هاچ بک است. هر چند تنها اسکلت این خودرو دیده میشود، اما تصویر کاملا گویاست و میتوان طرح نهایی را تصور کرد.
دور از انتظار نبود که سایپا خودرو موفقی چون پژو 206 را به عنوان الگویی برای این پروژه انتخاب کند.
فرم کلی شیشه عقب، محل قرارگیری چراغ سوم ترمز و البته بیشتر از همه انحنای درب پنجم ناخودآگاه 206 را در ذهن شما تداعی میکند و اینطور که از قالبها نمایان است فرم چراغ عقب شباهت بی حدی به سئات آیبیزا خواهد داشت.
هیچ یک از عناصری که در نمای عقب تیبا سدان وجود دارد در نمونه هاچ بک دیده نمیشود، چراغها شکلی کاملا تازه و مستقل را نشان میدهند و بسیار بعید به نظر میرسد فرم پله مانند موجود در چراغ نمونه سدان در این خورو هم حفظ شده باشد.
محل نصب پلاک از روی درب صندوق به سپر منتقل شده که البته اصلا دور از انتظار نیست، چرا که این موضوع به ترفندی کلیدی در فیسلیفتها و محصولات جدید سایپا بدل شده تا تغییرات بصری بیشتری احساس شود، البته میتوان گفت این موضوع برای جلوگیری از شباهت بیشتر به 206 رخ داده است.
ایرادی که از همین حالا میتوان به این خودرو وارد دانست ستون C بیش از حد بزرگ، و شیشه عقب خیلی کوچک آن است که به احتمال قریب به یقین دید عقب این خودرو را دچار ضعف میکند.
اما در کل میتوان از تیبا هاچبک انتظار طرحی پختهتر نسبت به نمونه سدان را داشت هر چند که هنوز جزئیات طرح مشخص نشده است. در مورد نمای جلویی خودرو نیز میتوان انتظار داشت که تغییراتی مثبت را شامل شود و با نمای عقب هماهنگی بیشتری پیدا کند. البته، تنها باید امیدوار بود.
منبع: پرشين خودرو