معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به نياز برخي پروژه‌ها و طرح‌هاي مهر ماندگار استان زنجان به اعتبار گفت : دولت تلاش مي‌کند اعتبارات مورد نياز اجراي اين طرح‌ها را هرچه زودتر به استان اختصاص دهد تا زمينه رشد، توسعه و آسايش هرچه بيشتر مردم اين منطقه فراهم شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ملاقات مجمع نمايندگان استان زنجان گفت: برخي بخش‌ها و شهرهاي استان زنجان که براي آنها پيشنهاد ارتقاء‌ داده شده، توسط دولت بررسي و درصورت امکان و همخواني با ضوابط و معيارهاي تقسيمات کشوري، نسبت به ارتقاء آنها اقدام خواهد شد.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به ضرورت معرفي هرچه بيشتر فيلسوف برجسته کشور شيخ شهاب‌الدين سهروردي ( شيخ الاشراق ) خاطر نشان کرد: احداث بنيادي به نام اين فيلسوف بزرگ در زادگاه وي، زنجان، ‌اقدامي ارزشمند است و دولت از اين امر حمايت مي‌کند.

رحيمي در ادامه از گنبد سلطانيه زنجان به عنوان يکي از آثار مهم معماري ايراني و از بزرگترين گنبدهاي آجري جهان ياد کرد و افزود : زنجان آثار تاريخي و کهن فراواني دارد که بايد با توجه بيشتر سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گام‌هاي بزرگي در زمينه معرفي اين آثار و توسعه گردشگري در استان برداشته شود.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين گسترش خطوط ريلي و احداث راه آهن را گامي در جهت تسهيل در جابجايي کالا و توسعه ترانزيت دانست و گفت: بخش زيادي از راه آهن تهران- تبريز از استان زنجان عبور مي‌کند و مي تواند علاوه بر ايجاد رفاه براي مردم، نقش موثري در زمينه توسعه ترانزيت کالا و اشتغالزايي در استان داشته باشد و دولت نيز طرح دو خطه کردن راه آهن اين مسير را در دستور کار خود دارد و آن را پيگيري مي‌کند.

وي اظهار اميدواري کرد با تلاش دولت و پيگيري‌هاي مسئولين و نمايندگان استان زنجان، زمينه‌هاي رشد و ترقي و خدمت‌رساني هرچه بيشتر به مردم اين منطقه فراهم شود.

در اين جلسه استاندار زنجان گزارشي از وضعيت استان و ميزان پيشرفت پروژه‌هاي مسکن مهر، برنامه‌هاي اشتغالزايي و طرح‌هاي مهر ماندگار ارائه کرد و خواستار تخصيص اعتبارات مصوب براي پيشبرد اهداف و اجراي اين طرح‌ها شد.

نمايندگان مردم استان زنجان در مجلس شواري اسلامي نيز در اين نشست ضمن بيان برخي مشکلات، پيشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

منطقه ويژه اقتصادي زنجان، ارتقاء آثار تاريخي استان، انتقال زندان و پادگان نظامي به خارج از شهر، احداث پالايشگاه و واحد پتروشيمي، رفع مشکلات حوزه آب، فاضلاب و راه آهن از مهمترين محورهاي مطرح شده از سوي استاندار و نمايندگان استان بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رحیمی ، زنجان ، مهرماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار