مشاور عالي نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توهین غربي‌ها به مقدسات را در راستاي اسلام‌هراسي و مقابله با اسلام دانست و گفت: این رفتارها نشانه استیصال غرب در قبال حرکت رو به جلوی مسلمانان است.

سردار "یدالله جوانی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر روزنامه فرانسوی در کشیدن کاریکاتوری توهین‌آميز نسبت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: این اقدام غرب در طول چند سال اخیر در برخورد با اسلام و مسلمانان و همچنین توهین به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی، نشان‌دهنده خشم آنها از حرکت رو به جلوی مسلمانان و جاذبه‌های اسلام است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی اندیشمندان و صاحب‌نظران غربی در مورد جهانی شدن اسلام تحقق یافته است، افزود: به دنبال انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، امروز شاهد جهانی شدن و به حرکت در آمدن اسلام در اقصی‌نقاط جهان هستیم و اين اتفاقی است که امروز غرب به شدت از آن نگران است، چراکه این امر باعث به حاشیه رفتن تمدن آنها شد.

مشاور عالي نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، توهین به پیامبر گرامی اسلام را در راستای اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی دانست و تصریح کرد: امروز غرب با مقوله  بیداری اسلامی و به صحنه آمدن مسلمانان میانه خوبی ندارد، لذا بهتر است به واقعیت‌گرایی تن دهد و حقوق مسلمانان را محترم شمرده و تسلیم واقعیت‌ها شود.

جوانی با يادآوري اين‌که در سالیان گذشته، توهین به مقدسات و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) به طُرق مختلف انجام شده است، اظهار داشت: انتشار کتاب آیات شیطانی "سلمان رشدی" و حمایت غرب از این اقدام، آغازی بر توهین‌ها به مقدسات بوده و در ادامه نیز اهانت کاریکاتوریست دانمارکی و ساخت فیلم‌های موهن علیه پیامبر اکرم(ص) را شاهد بوديم که این امر نشان می‌دهد غرب در صدد تخریب چهره اسلام در جهان است.

وی اسلام‌هراسی غرب را نوعی جلوگیری از گرایش ملت‌ها به اسلام دانست و گفت: در صدر اسلام نیز شاهد چنین برخوردهایی با پیامبر اسلام (ص) بودیم، چراکه افرادي که منافع‌شان به خطر افتاده بود و به دنیاگرایی و قدرت‌طلبی پرداخته و به تخریب چهره رسول اکرم(ص) و اسلام روی آورده بودند و نسبت‌هایی ناروا به ایشان می‌دادند، درصدد جلوگيري از جذب مردم به اسلام و پیامبر(ص) برآمدند، اما در عمل  نتیجه عکس آن را شاهد بودیم.

مشاور عالي نماينده ولی فقیه در سپاه پاسداران، هدف دیگر چنین اهانت‌هایی به اسلام را تحت تاثیر قرار دادن احساسات مسلمانان برشمرد و افزود: غر ب با چنین اهانت‌هایی در صدد ایجاد توطئه‌های دیگري علیه مسلمانان بوده تا به واسطه آن بتواند درون جوامع اسلامی تقدس‌زدایی کرند و میان جوانان آن کشورها و ارزش‌ها، الگوی‌اسلامی و پیامبران الهی فاصله بیاندازد.

جوانی با بیان اینکه اقدامات غرب عليه اسلام و  توهین به مقدسات الهی نتیجه عکس خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هدف غرب از توهین به مقدسات، اسلام‌ستیزی بوده، اما تجربه نشان می‌دهد که این اقدامات نتیجه عکس دارد، لذا این رفتارها نشانه استیصال و نوعی درماندگی آنها در قبال حرکت پویا و رو به جلوی مسلمانان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرانسه ، توهین ، مقدسات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار