استاندار خوزستان :20 هزار هكتار از اراضی حاشیه سدهای استان ازجمله سدگدار، گتوند،شهید عباسپورو كارون 3 به توسعه باغات اختصاص می یابد

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در جلسه توسعه كشاورزی استان گفت: درهمین راستا متقاضیان توسعه باغات از كمك 700 تا یك میلیون و 650هزار تومانی دولت بهره مند خواهند شد .

وی افزود: طرح توسعه باغات در حاشیه سدها بهترین فرصت است كه فرمانداران باید برای این موضوع وقت ویژه‌ای اختصاص دهند. همچنین متقاضیان طرح‌های توسعه كشاورزی باید فاقد شغل باشند و باید وضع اشتغال آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد زیرا ما می‌خواهیم اشتغال جدید ایجاد كنیم.

حجازی گفت: فرآیند سه تا پنج‌ماهه واگذاری اراضی در طرح توسعه كشاورزی قابل قبول نیست و انتظار داریم سرعت واگذاری‌ها زمین در بخش زراعت و باغات بالاتر رود.

وی افزود: توسعه باغات و زراعت، ریشه اصلی توسعه كشاورزی است كه متاسفانه به دلیل تاخیر فرآیند آن بیش از حد طولانی شده و انتظار داریم در ماه‌های پایانی سال این تاخیرات جبران شود.

حجازی بیان‌كرد: در بخش صنایع تبدیلی كشاورزی هنوز به نقطه مطلوبی دست نیافته‌ایم. بنابراین از سازمان جهاد كشاورزی و سازمان صنعت و تجارت استان می‌خواهیم كه همكاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: تسهیلات مربوط به طرح‌های متوسط و بزرگ كشاورزی با نرخ 13 درصد است و باید پرونده‌ها و طرح‌های مازاد كشاورزی در این زمینه‌ها توسط بانك كشاورزی شناسایی و به دیگر بانك‌های عامل منتقل شوند.

وی افزود: با تحقق این مساله بخشی از حجم طرح‌های كشاورزی نزد بانك كشاورزی كاسته و پرونده‌های صنایع تبدیلی باید سریع‌تر پیگیری شود.

استاندارخوزستان افزود: مرحله دوم سهم تسهیلات 7 درصدی طرح توسعه كشاورزی به خوزستان ابلاغ شده كه اوایل ماه آینده آن را جذب می كنیم و این در حالی است كه این سهم هنوز به هیچ استانی ابلاغ نشده است.

وی افزود: با وجود فعالیت‌های خوب در سایر بخش‌ها هنوز وضعیت واگذاری زمین و توسعه اراضی راضی‌كننده نیست./ع
 
برچسب ها: تبدیل ، اراضی ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.