جلسه ای در فرمانداری بانه با هدف بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بانه با حضور دکتر انوشه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور، فرماندار بانه، نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، در این نشست، فرماندار بانه به اقدامات انجام شده از جمله رایزنی برای تملک زمین، مطالعات و شروع عملیات اجرایی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه پرداخت و افزود: حدود 100 هکتار زمین برای منطقه ویژه تعیین شده و مراحل اداری و موافقت دستگاههای متولی در این زمینه نیز اخذ شده است و با توجه به موقعیت زمین و مناسب بودن محل و پیگیری هایی که بعمل آمده است تا سطح 580 هکتار قابل افزایش خواهد بود.
منصوری  هم چنین بیان داشت که دستگاههای خدمات رسان نیز موافقت خود را مبنی بر فراهم نمودن زیرساخت های مورد نیاز اعلام داشته اند و اکنون ضرورت دارد که شرکت شهرک های صنعتی استان که بعنوان دستگاههای مسئول تعیین شده است نسبت به تملک زمین و انتخاب مشاور و تهیه طرح اجرایی اقدام نماید.
منصوری به سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا از سرمایه گذاران حمایت و پشتیبانی می شود و لازم است دستگاههای اجرایی روند امور را تسهیل کنند.
در ادامه مرتضی انوشه، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: وجود منطقه ویژه بانه، تصور و ذهنیت محروم بودن استان کردستان را از ذهنیت ها می زداید ./ع
 
برچسب ها: مسایل ، اقتصاذی ، بانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.