معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از نیاز سالانه پنج هزار میلیارد ریالی برای اکتشاف اثرگذار در ایران، و شناسایی یک کمربند مس و طلا در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، بهروز برنا با بیان اینکه  ایران برای کارهای اثرگذار در امر اکتشاف سالانه به پنج هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، افزود: بر اثر فعالیت های گسترده صورت گرفته یک کمربند مس و طلا در خراسان جنوبی شناسایی و از سوی دیگر در استان کردستان سه محدوده طلا کشف و آماده واگذرای است.

وی تصریح کرد: مشکل بودجه مانع از رشد فعالیت اکتشافی می شود و چنانچه بودجه مناسبی برای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تخصیص یابد، حداقل 20 محدوده معدنی دیگر وجود دارد که می توان آن را به مرحله گواهی کشف رساند.

برنا، ورود سرمایه گذاران به بخش معدن و صنایع معدنی ایران را منوط به فراهم کردن زیرساخت های اکتشافی در این بخش دانست و خاطر نشان کرد: هم اکنون بستر مناسبی برای ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی به این بخش فراهم شده اما این مهم باید به سرمایه گذاران شناسانده شود.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به استقبال بهره برداران از معادن فلزی گفت: سهم معادن فلزی کشور هفت تا 10 درصد است و از سوی دیگر میزان اکتشافات صورت گرفته هفت برابر بهره برداری است.

برنا با اشاره به موضوع رویکرد بهره برداران بخش خصوصی به مواد معدنی استراتژیک افزود: بسترهای مناسبی برای فعالیت معدنی در کشور وجود دارد که باید امکان گسترش فعالیت در این عرصه را فراهم ساخت.

وی، با بیان اینکه ایران به منزله گنجینه ذخایر معدنی محسوب می شود و حمایت و پشتیبانی از بهره برداران می تواند ضامن رشد فعالیت در این بخش باشد، تاکید کرد: میزان مواد معدنی استخراج شده در سطح کشور سال گذشته به رقم 340 میلیون تن رسید و انتظار می رود این رقم در سال جاری به 390 میلیون تن برسد./عب

برچسب ها: مس ، طلا ، اکتشاف ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار