عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه اقدامی از سوی سازمان محیط زیست در جهت حفظ محیط زیست صورت نمی‌گیرد، گفت: اراک در طول ۳۶۵ روز سال، ۲۵۰ روز را در آلودگی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدحسن آصفری نماينده مردم اراك در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه  ۱۹ دی ماه ) بهارستان در تذکر شفاهی گفت: در طول ۳۶۵ روز سال اراک ۲۵۰ روز را در آلودگی به سر می‌برد که بیشتر این آلودگی‌ها به دلیل نیروگاه شازند اراک است.

آصفری با بیان این که تعهدی برای رفع آلودگی هوای اراک وجود ندارد، یادآور شد: علی‌رغم این که به صورت کتبی و شباهی درباره این موضوع تذکراتی داده شده است متاسفانه اقدامی در این زمینه صوت نمی‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با یادآوری این که اکنون ۳۰۰ نفر به دلیل بیماری سرطان در صف بیمارستان حضور دارند، توضیح داد: بیشترین دلیل ایجاد بیماری‌ها به دلیل آلودگی های ناشی از نیروگاه شازند است که باید نسبت به این موضوع توجهی ویژه شود.

وي گفت: روز گذشته در منطقه خنداب اراک که در زمینه انرژی هسته‌ای جزء افتخارات کشور است در یک روستا با ۳۰۰ خانواده، ۶ خانوار به دلیل عدم استاندارد جاده منطقه عزادار شدند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که درباره جاده منطقه خنداب با وزارت راه و شهرسازی و سازمان انرژی اتمی جلساتی داشتیم، افزود: وزارت راه و شهرسازی کار مطالعاتی این جاده را انجام داده است ولی سازمان انرژی اتمی در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده است که اگر این اقدام صورت می گرفت امروز ۶ خانوار این منطقه عزادار نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما تذکر مقوله ای ملی، منطقه‌ای است و باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد و هیئت رئیسه مجلس هم این موضوع را پیگیری می‌کند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: اراک ، هسته ای ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار