رئیس بیمارستان گلستان اهواز از تدوین سند مدیریت بحران بیمارستانی برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دکتر حبیب حی بر اظهار کرد: از آنجا که درمان بیماران در حادثه ها و بحرانها به دلیل وجود امکانات مجهز، پزشکان توانمند و کادر پرستاری باتجربه عموما در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود، سند مدیریت بحران با همکاری گروه طب اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، تدوین و در این راستا اعضای تیم ستاد بحران بیمارستان گلستان اهواز مشخص و شرح وظایف آنها با تحقیق و پژوهش در منابع مدیریت بحران و بومی سازی به آنان ابلاغ شد و سپس در این راستا چندین کارگاه آموزشی در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد.
وی افزود: در روزهای گذشته نیز برای نخستین بار در خوزستان «همایش درمان در بحران» به همراه «مانور بحران بیمارستانی» در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد. 

رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: از آنجا که استان خوزستان استانی حادثه خیز است و همیشه در معرض حوادثی چون سیل، زلزله و ... بوده است و نیاز به اقدام فـوری و آمادگی احساس می شود، این سند مدیریت، کارگاه های آموزشی، همایش و مانور بحران در راستای آمادگی و هماهنگی در بیمارستان گلستان انجام شد و ستاد بحران بیمارستان گلستان جلسات مستمر دارد.

حی‌بر ادامه داد: سالانه حدود 100 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می کند، حدود 20 هزار بیمار بستری می شوند و 80 هزار بیمار به درمانگاه این بیمارستان مراجعه می کنند و این حجم بالای پذیرش مراجعان و حضور بیماران صعب العلاج و مصدومان حادثه های سخت خوزستان و چند استان اطراف، موجب افزایش توانایی و آمادگی این بیمارستان در مدیریت بحران شده است.

وی افزود: در حادثه ها، امداد و نجات مصدومان بخش مهمی از حادثه را تشکیل می دهد که به عهده سازمانهایی همچون فوریتهای پزشکی و هلال احمر است و پس از آن درمان بیماران به عهده بیمارستانهاست که نقش بیمارستان گلستان تعیین کننده است و دیگر بیمارستانها از این بیمارستان الگو برداری می کنند.

حی بر با اشاره به نقش مهم بیمارستان گلستان اهواز در دوران دفاع مقدس، گفت: تجربه دفاع مقدس، تجربه درخشان مدیریت بحران بیمارستان گلستان اهواز است و ما امروز بسیار توانمندتر از آن دوران از نظر تجهیزات و دانش پزشکی هستیم و آمادگی زیادی در این زمینه کسب شده و به مردم نوید می دهیم در صورت بروز بحران کادر مدیریت و درمان بیمارستان گلستان اهواز ایثارگرانه برای خدمت و کنترل و مدیریت بحران آمادگی دارند./ع
برچسب ها: تدوین ، سند ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.