اضطراب يک احساس ناخوشايند و مبهم است که با علايم گوناگوني در کودک ظاهر مي شود که با تشخيص به موقع مي توان آن را درمان کرد.

وحيد دنيوي متخصص اعصاب و روان، در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: اضطراب عبارت است از يک احساس ناخوشايند و مبهم که با منشاء ناشناخته به فرد دست مي دهد که تشخيص به موقع آن در کودکان بسيار مهم و ضروري است؛ چرا که شخصيت آنها طي اين دوره شکل مي گيرد.
 
وي افزود: از علايم شايع اضطراب در کودکان مي توان به تپش قلب و تنفس نامنظم، سردرد و سرگيجه، مشکل در تمرکز و حافظه، شب ادراري، مکيدن ناخنها، دندان قروچه و ... اشاره کرد.
دنيوي با اشاره به اضطراب جدايي که شايع ترين نوع اضطراب در کودکان است، گفت: بسياري از کودکان زماني که در شرايط جديدي مانند؛ ورود به مدرسه قرار مي گيرند، دچار اضطراب مي شوند که در اين زمان والدين مي توانند با افزايش اعتماد به نفس در کودک، صبر و حوصله نقش مهمي را در برطرف کردن اضطراب در کودک ايفا کنند.

وي خاطرنشان کرد؛ يکي از مهمترين عوامل اضطراب عوامل ژنتيکي است و احتمال اضطراب در فرزنداني که پدر يا مادر مضطرب دارند، بالاتر است و يا مادراني که در دوران بارداري تحت فشارهاي عصبي بودند، کودکانشان بيشتر از سايرين مستعد مشکلات رفتاري، اضطراب و بيش فعالي هستند.
 
وي گفت: مراجعه به پزشک زماني ضروري است که خود درماني در فرد جواب ندهد که در آن صورت يا رفتار درماني و در مرحله آخر تجويز دارو توسط پزشک متخصص مي توان مشکل اضطراب را در کودکان برطرف نمود.
وي در پايان با اشاره به شيوع اضطراب در کودکان، افزود: ماشيني شدن زندگي هاي امروزي، مشغله والدين و نبودنشان در کنار کودکان، تغذيه نامناسب و ... از جمله عوامل تاثيرگذار در شيوع اضطراب در کودکان و نوجوانان است.
برچسب ها: مادر ، کودک ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار